triest gezicht

• bert

Mijn vrouw en ik zaten vanmorgen naar de etende vogels te kijken en met haast onmogelijke snelheid komt een sperwer aanvliegen en schiet om een struikje heen en pakt een musje. Het gebeurd dagelijks {niet in onze tuin gezien} maar de snelheid van de sperwer was enorm. Triest om te zien. Groeten Bert.

• Mike

Ja, erg he, Bert. En als je buiten bent, hoor je dat musje ook nog gillen.

Soms denk ik, dat ik eigenlijk een gedekte tafel voor die rovers neerzet, door de mussen en zangvogels te voeren. Om de paar dagen word er wel eentje gepakt door een sperwer en regelmatig vallen de Turkse torteltjes ten prooi aan een buizerd. Dan zijn er ook nog die ellendige katten, die de vogels ‘voor de lol’ vangen en dood maken (heb ooit ook zelf katten gehad, ben dus geen kattenhater).

Eergisteren werd een waterhoentje dat zich het voederhuisje in waagde door de kat van de buren dood gemaakt. Die stomme kat heeft het waterhoentje alleen doodgebeten en vervolgens laten liggen. Grrrrrrr….

Mike

• Adrie

Tsja, ook voor die sperwer is het winter…

• Katinka

Ik vind het net zo triest als die sperwer op een gegeven moment met zijn pootjes omhoog ligt omdat hij niets gegeten heeft…. en ook héél triest voor al die rupsen die door de mezen worden opgegeten…. de natuur is hard: eten of gegeten worden!

Hier zitten veel van die valkjes, die ‘bidden’ en dan storten ze zich ineens op de vogels in de tuin. Ik schrik me telkens helemaal suf, want ik zie ze niet aankomen. Ik heb zelfs zomers een keer onder mijn dakboompje gezeten toen zo'n valk zich rakelings langs mijn boompje op een musje stortte. Tussen de muur van het huis en dat boompje is maar een halve meter ruimte, en daar kwam hij tussendoor! Heeft lang geduurd voordat ik weer een beetje rustig zat en nog langer voordat zich weer mussen in de tuin waagden.

• bert

Ben ik wel roerend eens maar ik hoef het niet zo nodig te zien. Lust ook wel vlees maar hoef niet te zien hoe een koe of een ander dier geslacht word.