moestuin binnen of op het balkon

• Rebelduckie

hallo allemaal,

hier ben ik weer even met een vraag en wat te vertellen.

allereerst wil ik het blijde nieuws vertellen dat wij (mijn vriendin en ik) de trotse huurders van een moestuin zijn geworden. hierover is meer te zien op http://ons-volkstuintje.hyves.nl/ :D

en nu mijn vraag;

ik kwam wat tegen op youtube over “Indoor Vegetable Gardening” en ook over “Square Foot Gardening”. met andere woorden in huis en op de vierkante meter (voet) tuinieren.

weet er iemand hier meer over of heeft hier ervaring mee of weet misschien een nederlandse site hierover?

over mijn eigen project op ons balkon ga ik zoizo een verslag maken en misschien ook nog wel een hyves. maar die komt er pas aan het einde van het jaar denk ik. uiteraard zal ik hier op het prikbord ook verslag doen.

groetjes david

• Plantadvies

David, gooi je site open voor iedereen. Nu moet men echt lid worden om deze foto`s te kunnen bekijken. Er wordt zeer weinig hierover geschreven, terwijl het een leuke hobby is. Ik zou zeggen….. beginnen aan je verslag en laat ons dan meegenieten. Succes David

Plantadvies

• bert

Ben het met Plantadvies roerend eens. Gooi de site open!

• tamara

ons-volkstuintje.hyves.nl/ is ook een beetje bedoeld om mensen in onze directe omgeving : vrienden, kennissen, collega's en buren te laten weten wat er zoal gebeurd in ons volkstuintje. Het is dus niet echt de bedoeling zoals hier, allerlei onderwerpen aan te kaarten. Ik wil het ook een beetje voor ons zelf houden met het idee om strax ook groente en fruit aan te bieden aan mensen in onze omgeving. Niets persoonlijks, maar zo heb ik die hyves aangemaakt.

groet tamara (vriendin van david)

• veralie

Hoi David en Tamara,

Leuk!!!

Zelf heb ik dit jaar voor het eeerst gemoestuinierd in m'n vierkante-meter-tuin. Is idd weinig info over te vinden. Heb uiteindelijk boek gekocht van Mel Bartholomew, maar moet zeggen, dat dit niets, maar dan ook niets toevoegd aan de weinige info die al op internet staat, erg Amerikaans, hoop opsmuk. En de info die je kunt vinden is al genoeg, het is een eenvoudig principe en dan maar lekker zelf uitproberen.

Succes,

Veralie

• Katinka

Het enige dat ik binnen doe is het zaaien van kiemgroente. Ik gebruik terracotta schotels met een dun laagje potgrond. Sommigen gebruiken hiervoor watten, maar dat is veel duurder en leidt niet tot een beter resultaat. Zo laat ik mosterdzaad kiemen, de bekende tuinkers, maar ook rucolakers en basilicumkers, radijskers, taugé (mung-boontjes), zonnebloemkiemen, bietjeskiemen, ui en prei-kiemen… verzin het maar, probeer het en kijk hoe het smaakt!

Zaaien en één tot twee weken later kun je oogsten: knippen maar en door je stamppot, sla of op je broodje.

• Rovianne

Deze link kreeg ik toegestuurd en ik vind hem wel heel erg goed.

http://www.makkelijkemoestuin.com/index.html

• Anne-Mieke

Ik was wel nieuwsgierig naar jullie moestuin. Heb me dus toch aangemeld als lid op jullie hyves. Maar je kunt me weigeren hoor of anders kijk ik alleen even de foto's en dan meld ik me wel weer af als lid.

• Margriet

Er is een hele uitzending geweest bij Gardeners world over moestuinieren op de vierkante meter.

Even BBC gardening doorspitten, ik ben al even geweest maar had geen zin om te zoeken en verdwaalde in het seedswappen. :-)

Gr. Margriet.

• Anne-Mieke

Bedankt voor de link, want het is inderdaad een hele leuke en overzichtelijke site. Jammer alleen dat het mijn zoon niet is, want dan zou ik een EMM kunnen beginnen :D