stinkende vibernum

• lien

hallo,

Ik heb een probleem met een vibernum tinus.

De struik staat op het oosten tegen een muur aan, ca 10 jaar oud.Hij was vorig jaar ongeveer 2 meter hoog geworden maar hij/zij stonk ontzettend:echt een rioollucht.Ik heb de struik toen tot op ca.50 cm teruggesnoeid,alle kleine takjes ed eraf .de stank was toen verdwenen. Nu loopt de struik weer uit en weer die ontzettende stank! Weet iemand hier een verklaring voor? luizen/ziekte? wat kan ik tegen die stank doen of moet ik hem er radicaal uitgooien?

Alvast bedankt voor de reacties, Lien

• Fred

Haha, iets dergelijks al eens meegemaakt. Die stank kwam gewoon uit de grond. Afgeknipte struik laat wind toe en zo verwaaiut de stank, maar zodra er weer wat takken aanzitten blijft het weer hangen en ruik je het dus. Controleer maar eens of er een (kapotte) leiding onder die plek loopt. Kan het dat echt niet zijn dan zijn er nog 2 opties:

1- je geurbesef is fout afgesteld, lol

2- Die struik is echt niet goed > rooien en iets geheel anders terugplanten.

Fred.

• lien

Hallo Fred,

die stank komt echt van de plant af. Vorig jaar heb ik hem helemaal teruggesnoeid en alle takken iets verderop op een hoop gegooid. Toen kwam die stank van die takken af en het stonk niet meer bij die muur. Ik denk dat ik hem er dus maar uit gooi en er iets anders (lekker ruikend) neer zet.

Bedankt voor je reactie,

Lien