wel / niet water geven

• Miepje

Ik heb dit jaar een boerenjasmijn geplant… Nu ziet heeft hij eruit alsof hij dorst heeft. Moet ik nu water geven of wachten tot de vorst uit de grond is (hij staat in volle grond)

*D Miepje

• Miep

hoe zie je dat hij / zij dorst heeft? Mijn boerenjasmijn staat heel stokkig en dooiig te wachten op het voorjaar. Hij loopt ook niet zo snel uit. Gewoon maar even wachten denk ik.

• Miepje

De blaadjes krullen alsof hij dorst heeft. Bij het kopen van de plant wezen ze er mij op dat hij eerder dood gaat aan dorst in de winter dan aan de winterkou,…. vandaar dat ik er extra oplet en nu ziet ie er gewoon dorstig uit…..

*D Miepje

• ann

Normaal verliest de boerenjasmijn( Philadelphus) zijn blad in de winter. Weet je wel zeker dat dit er een is? In het voorjaar loopt hij weer opnieuw uit en bloeit eind voorjaar-begin zomer met heerlijk geurende witte enkele of dubbele bloemen.

Ann

• Margriet

Het gaat vriezen dus water lijkt me nu niet verstandig.

Het heeft bij ons de hele vrijdag pijpestelen geregend, ik denk echt dat je boerenjasmijn geen water nodig heeft.

Je hebt een sterke struik gekocht, maak je geen zorgen. Het is nog maar januari. :-)

Gr. Margriet.

• Ben

Misschien bedoel je de winterjasmijn (Jasminum nudiflorum) ??

gr. Ben

• Goof

Struiken die nu geplant worden zou ik geen water geven, ze gebruiken geen water en de grond is nu nog nat genoeg.

Goof.

• Miepje

Hij is al geplant, weet nu ineens niet meer zeker wat voor jasmijn het is. Weet alleen dat ik erop moest letten….. anders had ik er niet eens naar om gekeken….

*D Miepje

• mw.lutetia

de winterjasmijn bloeit nu met gele bloemetjes.luut

• Brigitte Verkuijl

Of Toscaanse jasmijn, die blijft toch groen??