kamerplantenvraag

• carla

Vanmorgen gezellig met mijn moeder nieuwe kamerplanten voor haar gekocht. Voor mezelf heeft niet zoveel zin, in de tuin ben ik wel goed maar binnen overleven de planten het meestal niet bij mij…..

Maar we zijn goed geslaagd, zeker omdat ik nog 14 euro korting tegoed had.

Nu heeft ze een plant uitgekozen waar geen kaartje bij zat (merkten we natuurlijk te laat).

De plant is nu zo´n 40cm hoog, heeft puntig uitlopende bladeren die grijsgroen van kleur zijn. Aan de onderzijde donkerder. De nerven zijn lichtgrijsgroen en liggen dik op het blad, vooral de hoofdnerf is erg dik. De bladeren gaan boven aan de steel rechts of linksaf…..hangen niet naar beneden.

Heb helaas geen foto kunnen maken maar denk ik gok het toch, hier op het prikbord is zoveel kennis.

Wie weet hoe deze plant heet zodat we kunnen googlen wat de juiste verzorging is?

Ik ben benieuwd of iemand uit dit zoekplaatje komt….

Carla

• viool

kan het een diefenbachia zijn??

Viool

• Miep

sanseveria?

• Mike

Klinkt verdacht veel naar Caladium. Je hebt er tig en tig cultivars van. Idd een mooie bladplant. Is het zoiets als op deze foto?

Mike

• carla

Hoi Mike,

Helemaal goed, dit is hem!!!!

jij mag door voor de wasmachine…….

Bedankt hoor, ik ga t even noteren.

Carla

• carla

wel moeilijk om iets over deze cultivar te vinden

weet iemand iets over de verzorging?

Carla

• Mike

Vrij simpel hoor. Geen zon, wel veel licht. Matig kalkvrij water geven en af en toe met kalkvrij water besproeien. Dan gaat 'ie lang mee. Een raam op het noorden of noordoosten is heel geschikt. Na 2 of 3 jaar weer eens verpotten in luchtige kamerplantenpotgrond, een klein maatje groter dan voorheen. Dat is eigenlijk alles.

Mike

• carla

Bedankt Mike, ik ga het doorgeven

Carla