vogels voeren

• bert

Omdat het erg stil is op prikbord even een opsomming van de vogelvoerderij.

Vanaf begin december: 200 kilo = 8 zakken ä 9,25, 180 vetbollejes = 6 bakken ä 6,49, ca. 20 kilo appels van eigen boomgaard, 15 kilo walnoten ook van eigen tuin.

Totaalkosten ca 75 euro. Totaal plezier hiervan: vele malen meer dan het geld.

Een buizerd wordt al twee maanden nagezeten door drie soms wel vier kraaien maar trekt zich er tot nu toe weing van aan maar zal er onderhand wel kierewiet van worden.

Heeft niets met planten te maken dus vergeef me.

Groeten Bert.

• Teuni

Ik heb ook al aardig wat zakjes voer en pinda's gehaald. Op het ogenblik is het eigenlijk vrij rustig met de vogels. Er kwamen altijd veel koolmezen en pimpelmezen, maar nu elke dag een roodborst, een paartje vinken, vorige week 1 grote lijster en vanmorgen een koperwiek. De laatste 2 had ik nog nooit gezien in de tuin. Verder jagen 2 mannetjesmerels dagelijks achter 2 vrouwtjesmerels. Dat schrikt denk ik de koolmezen en pimpelmezen af. Het bevalt me wel hoor dat vogelbezoek. Je gaat hun gedrag een beetje kennen wat me ‘vroeger’ niet interesseerde. Een koolmees zit regelmatig in het vogelhuisje dus ben ik benieuwd of hij er zal gaan broeden. Zou de 1ste keer zijn.

Vandaag nog een mooie foto van de roodborst kunnen maken. Ik weet dat sommigen graag meegenieten.

gr. Teuni

• Mike

Prachtig, Teuni, - ben net niet jaloers.

Mike

• anneke Im

wat heerlijk he die vogels. mooie foto weer Teuni

Ik zit ook steeds klaar om een foto te maken maar het is mij nog nooit goed gelukt .dus geniet ik vanjullie foto,s

Ze zijn weg voor ik kan klikken .Achter het raam of gewoon buiten .maar vogels zijn er voldoende in de tuin merels heggemus, spreeuwen, mussen en roodborstje vlaamse gaai en kauwen en kraaien, duiven ,mezen , ja het is hier ook genieten

Bert heb jij een andere tuin heb ik iets gemist???????

groeten Anneke

• Fred

Yo, Bert, tis hier een tuinprikpagina, niet alleen een plantenpagina. Dus alles wat je in je tuin tegenkomt kan hier een plaatsje krijgen. Vogels horen er al zowiezo bij. Een tuin zonder vogels is welhaast onmogelijk.

Gr. Fred.

• bert

Rekenfoutje.

8x9,25 en 6x6,49 is ongeveer 113 euro. En dat voor een boekhouder in ruste.

Schandalig bert.

En voor Anneke: ik ben een andere bert en woon in het prachtige noorden op een woonboerderij. Groeten Bert.

• bert

Vandaag de drukste dag in de tuin op vogelgebied,ik hou alleen niet bij wat het kost maar in de tuin vanmiddag natuurlijk kool en pimpelmezen,veel vinkjes( ik denk dat ze de plaats van de mussen wat gaan innemen)heggemus,merels,roodborstje,lijster(is eigenlijk voor het eerst dat ik die in de winter in de tuin zie)waterhoentjes(deden zich tegoed aan het strooigoed)en als klap op de vuurpijl twee tortelduifjes,en daar bedoel ik mij en Baukje niet mee:)

Groetjes Bert.En blijven voeren natuurlijk!

• Hinke

Ja en wie is nu welke Bert:-):D:D Ook nog beide . speed.planet….. ik raak helemaal in de war;-)

Maar de foto van Teuni is weer fantastisch. En hier ook vogeltjes en voer genoeg.

groet, Hinke.

• ann

Prachtige foto weer Teuni. Hier vliegt ook van alles rond. Begin van de week zag ik een klein vogeltje in de tuin en dacht dat het een winterkoninkje was. Maar nee, dit vogeltje had een oranje streepje op het kopje na even nazoeken bleek het een goudhaantje te zijn. Het goudhaantje zou het kleinste vogeltje in Nederland zijn. Helaas heb ik er geen foto van kunnen nemen hij/zij was alweer weg voordat ik de camara te pakken had. Misschiens een andere keer als hij/zij nog een keer langs komt.

Ann

• carin

Het goudhaantje is een prachtig piepklein vogeltje. Ik heb hem vorig jaar voor het eerst gezien, net toen een grote conifeer helemaal kaalgezaagd was voordat hij omgehakt ging worden, vloog hij constant om die conifeer heen en ging op de kale stam zitten. Hij woonde daar zeker niet, want ik had hem nog nooit eerder gezien.

Hier zitten weer veel vogels, vreemd genoeg waren er bijna geen vogels te zien toen het zo ontzettend vroor. Ik denk dat ze toen meer de kom van het dorp in zijn getrokken. Toen het minder koud werd, kwamen ze massaal terug. Hier zitten veel mezen, maar ook mussen en merels en wat duiven. Ook de buizerd zit hier vaak. Maar het leukst zijn de grote groepen staartmeesjes, soms een stuk of twintig die zich dan allemaal op dezelfde vetbol storten, zodat het net een kluwen staarten lijkt. Alle vogels zijn hier dol op fruitmuesli. Daarnaast krijgen ze vetbollen en pindanetjes en oud brood en appels natuurlijk.