ik heb de neiging nu al te gaan snoeien, maar dan ook alles. Kan dat ? (roos, klimhortensia enz).
Je moet je neiging nog even onderdrukken, lieve schat. Rozen snoei niet voor midden maart, klimhortensia begin maart en ook clematissen e.d. niet voor begin maart. Wat nu wel kan is het grove snoeiwerk (knotwilgen, appel- en perenbomen en de klimrozen eventueel, - struikrozen dus beslist nog niet). Geduld is een schone zaak…
Mike
Beste luut,
Uw reactie roept bij mij zeer gemengde gevoelens op. Ik heb in uw ogen iets misdaan, maar ben me toch van geen schuld bewust. Ook niet, nadat ik een tijdje heb nagedacht over wat ik nou ogenschijnlijk zo verkeerd heb gedaan.
Wat bijvoorbeeld, zou ik ‘waarschijnlijk niet zo bedoeld’ hebben? Ik heb helemaal niets bedoeld, ook niet bijbedoeld. U geeft er een lading aan die er niet in zit. Lieve schat zeg ik net zo gemakkelijk tegen een man als tegen een vrouw, het is een hedendaags ‘stopwoordje’, dat je gebruikt tegenover iemand die je leuk of geestig vindt (of misschien leuk vindt, of die waarschijnlijk leuk is), - meer niet.
U geeft er een negatieve lading aan, terwijl de lading juist positief bedoeld is. Jammer.
Ik hoop dat pip er niet ook aanstoot aan neemt, want in dit geval zou ik aan mezelf gaan twijfelen en in de toekomst heel weloverwogen de juiste bewoordingen moeten kiezen als ik snel ergens hier op een post wil reageren. Daar heb ik eerlijk gezegd geen trek in en zou het prikbord dan maar laten voor wat het is. Ik moet wel mezelf kunnen zijn en met mijn eigen woorden kunnen schrijven, anders hoeft het voor mij niet. Dat er iemand, in dit geval u, van zoiets onbenulligs en in mijn ogen volledig onschuldigs een punt maakt, - dat wil er bij mij niet zo goed in.
U heeft mij met uw reactie gekwetst, eerlijk gezegd.
Mike
Lieve Mike, ken je van dit forum en éénmaal van een tuinbezoek. Dus ik ken je een heel klein beetje, daarom lieve Mike lekker doorgaan waar je mee bezig bent, jezelf zijn en daar is niks mis mee.
En voor degene die moeite hebben met het woord lieve, kijk even bij jezelf en vraag je af wat en waarom een lief woord zoveel bij je oproept.
Dus voor allen die dit lezen, Lieve mensen een hele fijne dag, lach hierom en geniet. lieve groeten Jeltje
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?