snoeien

• Hinke

Inderdaad Maria, komt vast van de wind:-) wat is het koud……. bbrrrr ik hoop dat de ‘warmte’ hier op het pb wel blijft.;-) maar ook snel buiten komt want ik wil in de tuin aan het werk!!

En lieve Mike!! Gewoon je zelf blijven hoor en mocht pip zich er aan storen dan meldt ze het vast wel;-)

groet, Hinke.

• Mike

Wat mij betreft, wel. Luut heeft weliswaar nog geen reactie gegeven, maar goed, over tot de orde van de dag. En dat was snoeien, dacht ik. Niet laten verleiden door het zachtere weer dus, - sommige soorten moeten echt nog even wachten. Denk maar aan de winterinvallen begin maart vorig jaar en ook het jaar daarvoor, toen het een paar dagen flink heeft gevroren. Te vroeg gesnoeide rozen zouden daar beslist schade van ondervinden. Het kan mee vallen, maar ook tegen vallen bij te vroege snoei. Kies dus het zekere voor het onzekere en snoei struik- en stamrozen, vlinderstruiken e.d. pas vanaf midden maart. We zijn verwend en gewend geraakt aan de extreem zachte winters van de laatste jaren, maar zoals nu weer even blijkt, is het toch eerder normaal, dat het koud is in de winter hier.

Mike

• Kees

Misschien is dat wel het beste Miepje.

Groet kees.

• Jalos

Ik zou nog maar even wachten tot halverwege maart.

Enne begrijp niet zo goed dat Luut zich zo heeft gestoord aan Mike zijn reactie, sexistisch kan ik het al helemaal niet vinden.

Wij zeggen hier ook veel lieve tegen iemand, vaak gekscherend achter een zin aan, heb daar helemaal geen moeite mee.

Reageer gewoon zoals je wilt MIke, als Pip zich eraan heeft gestoord zal Pip het vast nog wel melden en bovendien gaat het ook om het advies wat je hebt gegeven wat juist is en niet om die 2 kleine woordjes tussendoor. ;-)

• Pip

Nou wat een schattige reacties allemaal zeg! Ik verbaas me er echt over. Nog in ieder geval allemaal bedankt; ik stoor me er helemaal niet aan. Ik vind het lief en gezellig klinken! Vlgs mij is Lutetia jaloers !? Mbt snoeien: ik hou me inderdaad nog even in, zeker nu de temp. weer gaat zakken. De snoeidrang kwam ook door de vogels die je 's ochtends al weer hoort zingen, vooral de merel!