aubergine en tomaten zaaien

• Mike

Wat is volgens jullie de beste tijd, om deze gewassen te zaaien. Het jeukt in mn vingers…

Mike

• paula

Van de aubergine's weet ik het niet. Maar de tomatenzaadjes zitten er bij mij sinds vanmiddag in. Ook (punt)paprika heb ik gezaaid. Verder nog niks.

Paula

• mw.lutetia

het jeukt bij mij overal;ik wil zo graag beginnen;maar ervaring en mijn verstand gebruiken heeft me geleerd te wachten;minstens tot half februari en dan,afhankelijk van de lichtintensiteit of ik dan kan ga beginnen of nog een week zal wachten;luut

• Guy

Tomaten best vanaf begin maart zaaien. De groei- en lichtomstandigheden zijn vanaf dan beter dan nu.

Paprika en pepers kan je best vanaf begin februari zaaien. (Langere kiemtijd en groeitijd nodig)

Guy

• bert

Het lijkt mij voor tomaten toch wel een week of drie te vroeg. Straks zit je met mooie planten en waar moeten ze heen? Tenzij je een warme kas hebt maar ik geloof niet dat je die luxe hebt tenminste gelezen in vorige onderwerpen.

Aubergine's teel ik niet evenmin als pepers.Geef mij maar worteltjes. jonge bert.

• Margriet

Oh, Guy. Goed dat je het zegt.

Dus volgende week starten met de pepers en paprika?

Gr. Margriet. (beetje in winterslaap, man wat was het koud vandaag!)

• paula

Die heb ik inderdaad niet, helaas. Gelukkig heb ik nog zaadjes genoeg van de tomaat. Ik zaai over een maandje nog maar eens. Dank je Bert.

Paula