We hebben vorig jaar een (dure) wat oudere notenboom in de tuin gezet.
Nu zagen we gaten inde boom… vrrrrreselijk vindik…
wat is dit?? wie doet dit??
aub….heb jullie raad ff echt hard nodig…
foto:
O wat zonde zeg, ik denk ook een specht maar ook ik spreek niet uit ervaring! je kunt er wat kippengaas omheen binden, zodat de specht niet nog een keer kan beginnen, en een nestkastje ophangen voor de specht.
Niet zo snel de boom opgeven hoor, als er geen ziekte in komt, gaat hij niet dood. Hij heeft nog genoeg stam over voor het watertransport naar boven, naar de kroon, en bovendien staat hij nu niet in het blad. Ik zou de wond behandelen met groene zeep, gewoon goed boenen en dan afspoelen, dat ontsmet. Dan proberen het ‘bloeden’ te stelpen met wat houtas.
Fijn Rina
dat je dat gaat navragen…ben heel benieuwd, en hoop ook dat je een oplossing hiervoor hebt…. hoop echt het beste ervan////
de anderen natuurlijk ook bedankt voor het meedenken..
ja een specht…dachten wij ook aan…maar wel vreemd… de boom staat ong 3 meter van ons huis,waar een hond woont wat aanslaat bij ietswat vreemd is…
en pikt een specht niet in dode bomen?? dacht ik
we wachten in spanning af…
denk in ieder geval dat ik morgen iets van een plastic zak erin ga hangen om de vogel? weg te jagen.. goed plan?
Spechten maken wel gaten in levende bomen. Ik ken een boomkweker in Oirschot die vlakbij een natuurgebied woont en hij vind regelmatig een spechtengat in zijn levende bomen.
Ik vind de foto's raadselachtig. Op basis van de eerste foto denk je aan schade van een specht of een andere vogel, terwijl je aan de hand van de tweede foto daar weer sterk aan gaat twijfelen. Een houtknagend insect lijkt het ook niet te zijn want daarvoor lijkt de schade m.i. te groot.
Ben benieuwd wat het dan wel is.
Gegroet, de tuinprins
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?