vanmiddag heb ik raapstelen gezaaid;daar is zo'n lekkere stamppot van te maken!luut
dag wil!
een grote container nemen of een langwerpige plastic bak met goede potgrond als je in de kas of binnen zaait;goed vochtig maken;op het zakje staat 10 cm afstand,maar ik doe ze veel dichter op elkaar.met een heel gun laagje stekgrond of zand afdekke;dat verneelen;het zaad komt snel op.dan regelmatig of helemaal het plastic er afhalen;als het niet vriest,buiten houden;bij lichte vorst is ook goed afdekken met een laken oid voldoende;voordat er knop in komt oogsten;in de winkel krijg je ze met hun worteltjes,maar ik knip ze tot 1 cm terug;dan groeien ze nogmaals uit;eventeel wat mest geven.succes!luut
hmmmm, heerlijk raapsteeltjes! jaren geleden verbouwde ik ze ook, kun je inderdaad heerlijke stamppotten van maken, met spekjes!! ik geloof dat ik nu wel weer een plekje heb, ik zaaide ze altijd gewoon op een rijtje in de volle grond, en dan kun je ze een paar keer afnippen, net als snijbiet, ook al zo'n lekkernij die je niet in de winkel kunt kopen
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?