kennis maken.

• Lieny

Hallo allemaal,

Gisteravond deze pagina ontdekt,en ik wil me even voorstellen,ik ben Lieny.

Omdat in de tuin werken en genieten een van mijn hobby's is,ben ik heel blij,“jullie”te hebben gevonden!!

We hebben een grote tuin,dus ik kan me helemaal uitleven!!

Nou heb ik meteen een vraag,waar we hier veel last van hebben zijn konijnen.

Ik heb een haat-liefde verhouding met ze.Ik vind het geweldig om te zien,als ze rondhuppelen,soms wel 5 tegelijk,maar ze vernielen ook heel veel zoals,graven en van eten planten.

Dit compenseer ik al,door vaste planten te zetten waar ze minder of niet van eten.

De tuin rondom van gaas voorzien is geen optie,is te groot,en niet mooi.

Heeft iemand nog suggestie's??

Ik ben benieuwd,

alvast bedankt groetjes,lieny

• Margriet

Hallo Lieny,

Leuk dat je mee gaat doen, welkom! We zitten hier allemaal te wachten op de echte start van het voorjaar……:-) Ik heb in ieder geval heel veel zin om weer de hele dag buiten te zijn. (vanmorgen was het hier weer wit……..:-()

Hier alvast een linkje met wat konijnbestendige planten en struiken.

http://www.in-de-tuin.dds.nl/dieren/konijnen.htm

Groetjes, Margriet.

• Hinke

Hoi Lieny,

Van mij ook welkom. Helaas kan ik je niet helpen met de konijnen.

Ik zie net een haas door het weiland rennen en de hond ziet hem ook…… die moet ik dan even in de gaten houden:-):-)

En ook breipagina?

groet, Hinke (ook breipagina;-))

• paula

Hallo Lieny. Leuk, weer een “tuingek” erbij. :):) Welkom

Paula

• Hinke

En Lieny, mijn tuin kun je vinden op: http://www.marwei.nl/tuin/

Hinke.

• anneke Im

welkom Lieny

Ik kan je geen andere raad geven dan gaas spannen of een schuttng zetten.

Ik zou dit zelf ook niet willen hebben!!!! ..Je moet het anders voor lief nemen of neem ook een hond net als Hinke .

Mijn tuin kan je biekijken en van meedere personen die hier prikken kitty Anne miekeen Carin op

www.bekijkmijntuin .nl

een postzegeltuintje succes met de konijnen. Anneke

• Lieny

Bedankt voor jullie leuke reactie's!!

Ik ga straks op mijn gemak jullie tuinen bekijken!

Ja Hinke,van het breiprikbord,en van de mee-breideken,leuk!!!

en Anneke,we hebben een hond,maar een watervogeljagerdie kijkt niet naar de konijnen om,!!

groet,Lieny

• mw.lutetia

leuk dat je bij ons aanschuift!zelf heb ik een achtertuin van 150 vierkante meter en voor nog een klein stukje;naast tuinliefhebber ben ik een verwoede liefhebber van kuipplanten.luut

• ann

Lien ook welkom op deze prikpagina.

Enkele planten waar konijnen van afblijven zijn:Bergenia stracheyi(schoenlappersplant), Vrouwenmantel,Astilbe “Strausenfeder” ,Aster ericoides “Golden Spray”, Kerstroos orientalis groep, Nepeta nervosa, Pulmonaria saccharata enz volgens het boek “Welke Plant Waar”

Ann

• anja

hallo lieny.

van mij ook hartelijk welkom op deze pagina.

maar ik kan je ook geen advies geven wat je tegen konijnen kan doen om ze uit je tuin te houden.

ik kan je geen foto's van mijn tuin laten zien omdat hij helemaal kaal is.

in het voorjaar gaan we beginnen met onze voortuin we hadden een paar maanden terug nog een grote eikeboom in de voortuin staan maar die is nu weg.

de andere hier weten wel hoe blij ik hier mee ben.

mijn wens is om een hele witte tuin te maken lijkt me toch zo mooi maar als het toch te bleek word volg ik de raad op die mij is gegeven van de mensen hier om er een kleurtje in te doen.

net als de andere hier ben ik ook ongeduldig om te beginnen aan de tuin.

maar als de tuin klaar is laat ik jullie allemaal zien wat ik er van gebrouwd heb.

groetjes anja