wat er mee doen?

• Brigitte Verkuijl

Mijn agapanthus alba is al voor circa 20-30 cm uitgelopen:? met licht groen blad. De schuur is ongeveer 5-10 graden dit ivm koelvries combi die er staat. Hij staat voor de deur met een luxaflex er voor en elke dag laat ik het licht binnen. Moet ik dit laten zitten of afknippen, want ben bang dat het ten koste vd bloemen zal gaan…. of is dit geen goed vermoeden?

• anneke Im

nee niet afknippen .komt allemaal wel goed .

Ook niet teveel licht geven de mijne staat buiten op het zuiden en die loopt ook al uit, bij vorst pak ik hem helemaal in met noppenfolie en anders van boven open !

anneke

• ann

De mijne staat ook buiten onder een overkapping met de pot in noppenfolie maar ik heb nog niet gekeken of er al loof tevoorschijnt komt. Straks een s een kijkje nemen.

Ann

• carin

Niet afknippen, maar ik zou hem wel zoveel mogelijk licht geven. En liefst zo koel mogelijk, op mooie dagen zelfs al even buiten. Als je het blad nu geen licht geeft, wordt het heel slap en langgerekt en knakt het straks als de plant weer volop gaat groeien helemaal om omdat het zo slap is. Dat het lichtgroen is, trekt straks weer bij. Ik denk toch dat hij vrij warm staat, want in mijn kas,waar de agapanthussen in het volle licht staan, beginnen ze nog niet uit te lopen. Daar is het vooral 's nachts gewoon fris en overdag op een sombere dag ook maar een paar graden. Carin