walnoot

• Joke B

Hallo,

Ik zou graag een walnoot willen gaan zaaien.

Ik weet dat het jaren kan gaan duren voor hij vruchten gaat dragen.

Maar het lijkt me leuk om het groeiproces te zien.

Wie heeft er wat tips voor me?

Of heeft een klein boompje voor een redelijke prijs voor me?

Alvasr bedankt,

Joke

• paula

Zorg ervoor dat vorst invloed heeft gehad op de noot. Geen probleem als je hem de afeglopen tijd buiten hebt laten liggen. :) De kieming gaat vrij snel en het eerste jaar zul je al een flink boompje zien vormen. Het kan wel 5 - 10 jaar duren voor je noten mag verwachten. Geduld is een schone zaak.

Paula

• maria

Je moet er wel de ruimte voor hebben, het is geen boom voor een kleine tuin.En is de noot die jij wilt zaaien wel een geschikt zaad voor dit klimaat? Als je hem bij de supermarkt hebt gekocht loop je kans een soort te hebben die het in dit klimaat niet doet.Er zijn in nederland wel kwekers van de juiste soorten, die je op het internet kunt vinden.

Lees hier eens iets over walnotenbomen:

http://www.neerlandstuin.nl/bomen/walnoot.html

Succes, Maria

• Goof

Als de vorst voorbij is stop je een paar walnoten in je tuin in de grond en je zult zien dat er wel een paar boven komen.

Goof

• Joke B

Dank jullie wel voor jullie antwoord.

De walnoten die ik heb gekocht komen uit amerika, en het is de bedoeling dat in midden Frankrijk het eventuele boompje geplant wordt.

|Hier is de tuin te klein.

Dus we hebben nu 3 walnoten buiten liggen. Het vriest hier.

Het lijkt me eluk om de boom te zien groeien, en als er pas over 10 jaar vruchten aan komen, is dat leuk, we hebben geen haast.

Groeten Joke

• maria

In frankrijk lukt dat wel.Maar waarom dan geen franse walnoten gezaaid?En dan zou ik er een heleboel zaaien, laten kiemen, en later de mooiste verder kweken.

Maria

• Joke B

Maria,

Die franse walnoten zijn nu niet in huis.

Mocht het niet lukken, gaan we het over een poosje met franse noten in Frankrijk proberen.

Groeten Joke