niet giftige/bloeiende/evt. geurende klimplanten?

• Wietske

Dag,ik ben nieuw hier en heb een vraag,hij zal hier wel vaker gesteld zijn maar hier komt het:

Wij hebben deze winter onze kattenren vergroot en nu kijken we dus tegen gaas aan.

Ons plan is om daar dit jaar niet giftige bloeiende en evt. geurende klimplanten tegen aan te zetten.

In de kleuren wit/rose en blauw.

Welke zijn daar geschikt voor?

Ze staan in de volle zon en wind en moeten niet te hoog worden.

En vanaf wanneer kunnen ze geplant worden,in die tuinprogamma's op tv planten ze het hele jaar door maar wat is verstandig.

• Tim

Een prachtige en geurende oplossing zou de de jasmijn zijn.

• Katinka

Hoi Wietske, ik heb ook een kattenren. De katten zullen niet zo snel knabbelen aan de planten op het gaas als je elders voldoende (sier)grassen hebt staan en natuurlijk kattenkruid!

Erg mooi, bloeiend en (als je de juiste kiest:) geurend, plus niet giftig zijn… (klim) rozen! Voordeel is dat je die makkelijk in toom kunt houden. Als je klimop door het gaas laat groeien, neemt het je hele ren over en krijg je veel schaduw, het is moeilijk weg te halen tussen het gaas door maar wel mooi als je nu juist schaduw wilt. Klimop is wel zwak giftig maar ik heb er nog nooit een kat aan zien eten, wel eens een konijn maar die heeft er geen last van ondervonden.

Ook fruitsoorten zijn niet giftig, zoals bramen en frambozen, dan heb je er zelf ook nog wat aan. Druiven, ook niet giftig, mooi lichtgroen blad.

Veel plezier met je katten! :)

• grijze danme

als je een kattenren heb kunnen die katten toch geen kant op? dus buiten die ren planten je wat je wil:)

en daarnaast kiezen: katten 0f tuin.. wat is je hobby?

ik denk de katten, dus vraag de buren hoe ze tegenover kattenpoep in de tuin staan

Wietske schreef:

>

> Dag,ik ben nieuw hier en heb een vraag,hij zal hier wel vaker

> gesteld zijn maar hier komt het:

> Wij hebben deze winter onze kattenren vergroot en nu kijken

> we dus tegen gaas aan.

> Ons plan is om daar dit jaar niet giftige bloeiende en evt.

> geurende klimplanten tegen aan te zetten.

> In de kleuren wit/rose en blauw.

> Welke zijn daar geschikt voor?

> Ze staan in de volle zon en wind en moeten niet te hoog worden.

> En vanaf wanneer kunnen ze geplant worden,in die

> tuinprogamma's op tv planten ze het hele jaar door maar wat

> is verstandig.

• grijze dame

is mijn reactie dat dat cintroe getal gerplaatst?

• Wietske

Ik had niet verwacht zo vlug al reacties op mijn vraag te hebben ,daarvoor hartelijk dank.

De reactie van grijze dame zal ik maar negeren want zou niet weten waarom ik naar mijn buren moet ivm. kattenpoep terwijl mijn katten de tuin niet uit kunnen.

Buiten de ren iets planten is niet mogelijk want de ren beslaat onze gehele tuin dus vandaar mijn vraag naar niet giftige planten om niet de hele tijd het gaas te hoeven zien.

• jolanda

ik vind het juist geweldig dat je katten in eigen tuin blijven, laat alle kattenmensen daar nou eens een voorbeeld aan nemen dat zou een boel ellende besparen, het valt me wel op dat juist in de bouw veel mensen met katten zijn , in ons vorige huis moesten we elke ochtend eerst poepscheppen van alle buurtkatten vóór onze hond naar buiten kon, nu we verhuisd zijn naar een boerderijtje aan de rand van het dorp, zie ik zelden meer een kat en dan nog op afstand, hier in mijn tuin zie ik er geen, typisch toch?

• maria

Als je met google zoekt naar: “giftige planten”, dan kun je altijd nog even checken of je keuze giftig is of niet.Er is ook een site van de veterinaire kliniek in Zürich waarop de giftigheid voor landbouwhuisdieren wordt vermeld.Die kan nl. wel eens wat anders zijn dan voor mensen.Plant in ieder geval geen klimop, dat kan nogal giftig zijn en geen gouden regen.Ik heb overigens nog nooit een kat verloren aan vergiftiging door tuinplanten.Maar ik heb geen ervaring met katten in een ren.Die zullen mogelijk uit verveling aan binnengroeiende klimplanten gaan trekken.

Maria

• anja

hallo wietske

als je de katten genoeg speeltjes geeft komen ze echt niet aan de planten en zorg

dat ze kattengras hebben is er niets om je zorgen te maken.

maar zorg er wel voor dat je een paar potten met kattengras hebt en ook katten weten waar ze niet aan moeten komen. wij hadden vroeger 13 of meer katten er is er nooit 1 dood gegaan door een giftige plant.ik ben eigenlijk nieuwschierig welke rassen je katten zijn.

gr. anja

• Wietske

Iedereen bedankt voor de reacties!

Wij hebben een kleine cattery en hebben Turkse Angora's.

Voor wie niet weet hoe die er uit zien ,neem een kijkje op onze site:

www.catterywarnsvalley.nl

Ik heb niet de regels va dit prikbord doorgelezen dus als de link naar mijn website er niet mag staan bied ik mijn excuus aan en neem aan dat dit dan verwijdert kan worden.