kuipplanten

• mw.lutetia

zoals velen onder jullie weten,ben ik een liefhebber van ook kuipplanten;ik heb daarvoor oa een kas van twee bij drie meter,die ik 's-winters op 5 graden houd;wat meer warmte nodig heet gaat naar boven in een onverwarmde kamer op het noorden.de afgelopen dagen heb ik,na eventuele passende vooraf-behandeling oa gezaaid:een aantal soorten ipomoea,phaseolus caracalla en coccineus,jasminum polyanthemum,senna didymobotrya,passiflora cinnabarina en caeruleum,;

voor een aantal van jullie zal dit chinees zijn,of tewel iets waarvan je weet:ik heb geen idee waarover ze het heeft;een aantal liefhebbers van kuipplanten gaat wel watertanden ik heb een goed bericht voor hen:deze of komende week komt het eerste nummer van 2009 uit van de oranjerievereniging , alleen leden kunnen zaden bestellen;als je belangstelling hebt,surf dan naar:www.oranjerievereniging.nl en scroll naar beneden,en meld je eventueel aan als lid.

zelf heb ik zaden van een vijftiental planten ingestuurd.ben benieuwd wie er op zal reagerenluut,oud-voorzitter oranjerievereniging-regio II,luut van wijk

• mw.lutetia

vandaag heb ik een heleboel planten in ruimere potten gezet met potgrond,extra qualiteit en een heleboel stekken gemaakt om anderen op ruilbeurzen een plezier mee te doen;ik doe momenteel alleen die planten die nu achteruitgaan omdat ze teweinig goede grond meer hebben–plumbago's bv.en hibiscussen.wat geniet ik toch van mijn hobby!luut