ook een vraagje over de camelia

• luka

Ik mag bij iemand uit zijn tuin 2 camelia's halen.

Nu lees ik dat de plant niet van verplanten houdt, zou de plant het wel overleven als ik het probeer?

De planten gaan anders de container in.

• Tanna

Zelf heb ik toevallig twee weken geleden twee camelia's uitgegraven en in een kuip gezet omdat er een tuinmuur gemetseld gaat worden bij mij in de tuin en ze zien er nu nog steeds goed uit, dus ik heb goede hoop.

Zal het dus zeker proberen. Volgens mij is het nu een goede tijd. Misschien bloeit hij dit jaar dan niet, maar daarna houd je er twee mooie planten aan over. Succes er mee.

Groetjes Tanna

• maria

Nee heb je en ja kun je krijgen zou ik zeggen.Zorg voor een ruim plantgat met goede afwatering en gebruik veel tuinturf(geen turfmolm!) En de hele zomer goed nat houden.Vraag anders even aan Hans Prins van “De groene Prins”:

http://www.degroeneprins.nl/NL/Default.aspx

Succes, Maria

• Lieny

Maria,wat is het verschil tussen tuinturf en turfmolm.

Wat is bv goed voor rhododendrons??

Ik geef ze nl elk voorjaar turfmolm,vandaar mijn misschien “domme”vraag.

Lieny

• mw.lutetia

vorig jaar heb ik na de bloei mijn camelia verplaatst naar een plek waae die minder van de zon te lijden heeft;ze heeft weliswaar minder knoppen,maar staat er verder prima bij;luut

• paula

Turfmolm is dat droge spul. Neemt bijna geen vocht op.

Paula

• aatje

heb dit ook gehad met het verpoten, ging prima, eerste jaar wat mindere bloei, maar het volgende jaar weer als vanouds……..vol met knoppen en bloemen dus.

je kunt t er gerust op wagen, gaat wel goed.succes !!!

• maria

Tuinturf neemt vocht op en houdt het vast.Dat is vooral in droge tijden prettig, je hoeft dan minder te bewateren. Het bevat geen voedingsstoffen.Men gebruikt het vooral als plantgrond voor zuurminnende planten zoals rhododendrons,azalea's en camellia's.

Turfmolm is gedroogde turf.Dit neemt geen vocht op.Vroeger werd het veel gebruikt om planten voor de winter af te dekken.

Het kan geen kwaad als je wat turfmolm onder je rhodo strooit, maar het heeft ook geen zin.Je kunt ze beter wat bladcompost geven.

Maria

• Lieny

Maria,dank je wel!

• luka

Bedankt voor de antwoorden, ik ga het zeker proberen!