ook een vraagje over de camelia

• Manda

De camelia is mij eigenlijk nooit zo opgevallen.

Gisteren zag ik 'm bij een soort plant-discount te koop staan, met knoppen die op springen staan.

Zou ik die nu kunnen planten ?

• anneke Im

Je kan hem nu wel kopen maar in een pot laten tot dat het wat warmer wordt .

Beschermen tegen de vorst met vliesdoek als ze nog nachtvorst voorspellen .

.Hij komt uit een kas .de overgang is dan te groot.en in zure grond planten en niet op het oosten planten . Anneke

• christine

Ik heb ook een vraag: heb al jàren een camelia staan, die met prachtige bloemen gekocht is. Heb hem ook groot plantgat gegeven en tuinturf gegeven,. hij staat nu al 7 jaar zonder nog maar 1x gebloeid te hebben. Ook nooit meer knoppen gemaakt. Tuincentrum zei hortensiamest erbij, maar homaar. Toen kreeg hij ineens bladeren die helemaal met zwart spul zaten, tuincentrum zei: terugsnoeien. heb ikmgedan, kwam prachtig terug, dat wel, maar g'gén knoppen. 2 jaar terug er een bijgekocht, op hele andere plek gezet, mooie bloemen, maar daarn: idem dito .

en mijnman wil EEN PRACHTIGE CAMELIA!!!!!! Wat moet ik doen om hem nu eens blij te maken?? Chrsitine.

• Marie

Je naam veranderen van Christine in C……..

• christine

Marie, waar slaat dat op??? christine.

• paula

Waar heb je hem staan? Krijgt hij in de winter de ochtendzon over z'n koppie? Daar kan de Camelia niet tegen. Veel zon is op zich geen probleem, alleen die winterse OCHTENDZON is funest.

Paula

• christine

Paula, ze staan in de achtertuin, de zon komt op in de voortuin, pas tegen deze tijd(13.50) komt de zon bij de camelia. De ene althans. De andere staat tegen de schutting links en krijgt pas tegen half 4 de zon. De bladeren zijn erg mooi, maar ja…de bloemen hè!! En voor Miep, ik lag al in bed en toen bedacht ik dat ik erbij had gezet: hoe kan ik mijn man blij maken, haha, niet bij stil gestaan wat jij dus bedoelde met die C (met naam veranderen inC Camelia bedoelde je natuurlijk!! sorry hoor, het was al laat. groetjes Christine.

• m.bastiaanse

Ik heb vorig jaar een camelia japonica gekocht hij stond toen mooi in bloei.

Na de afgelopen winter zien de bladeren er roest achtig uit en hangen er gekruld bij.

Wat kan ik hier aan doen,

Marian