kruidentuintje

• karin

Vlakbij mijn keukendeur heb ik een stukje tuin dat ik wil veranderen, het is een halve cirkel van ca. 1.75 meter breed en een meter diep op het breedste stuk en ligt onder een raam, nu komt er maar een paar uurtjes zon per dag en ik zou graag een kruidentuintje daar aanleggen. Zijn er misschien kruiden die weinig zon nodig hebben? Het stukje staat nu vol met daglelie's maar die ben ik een beetje zat. ik heb een aantal buxusstekken en dacht dus nu aan een kruidentuintje.Wie heeft ertips of leuke ideeen?

• ria

De meeste kruiden hebben wel een zonnig plekje nodig. Maar wat eigenlijk nog belangrijker is: een goede droge grond. Wat het in jouw geval in ieder geval goed zal doen is gewone bieslook, knoflookbieslook (of chinese bieslook) en tuinkers. Ook kun je rucola zaaien, dat bloeit ook nog leuk met cremewitte bloemetjes. Ook bieslook bloeit (rose/lila of wit).

En je kunt natuurlijk het ook gewoon gaan proberen, bv. tijm o.i.d. op het meest zonnige stukje van je halve cirkel planten.

Veel succes met je kruidentuintje

Ria

• Miep

munt (in een bak of ton), melisse, rozemarijn gaat ook best wel en peterselie en selderij.