Rhodochiton

• Jan-Willem

Hoi prikkers,

In mijn onschuld heb ik een foutje gemaakt en het zaad van de Rhodochiton in de schuur laten liggen terwijl het vroor. Daarna heb ik gezaaid en tot mijn verbazing kwam het op als haren op de hond en de opkomst percentage ligt rond de 50%.

Ik heb er dus veel teveel en heb zeker 200 zaailingen over.

Wil je er wat hebben ? Afhalen in 't Gooi. :-(

Mail even ?

Jan-Willem.

• kuuk

Hallo Jan-Willem,

Dat is een leuk gebaar. Jammer dat we niet in 't Gooi wonen. Heb ooit een Rhodochiton gehad en wat een mooi dankbaar plant(je) is dat zeg. Je bent de zaailingen zo kwijt. Ik lees hier vast nog wel hoe het allemaal afloopt.

• Lieny

Jammer dat ik niet bij je in de buurt woon,en zaadjes heb je waarschijnlijk niet meer???

Het lijkt me een heel gezellige en gemakkelijke plant,ik ga eens kijken of ze hier ergens deze zaadjes verkopen,kende hem nl niet!!

groetjes,Lieny

• Mike

Hier hetzelfde Jan-Willem, - komen massaal op (had de zaden in de koelkast bewaard). Vorige week een tweede zaai gedaan en ook weer ruim 50 procent opkomstpercentage. Leuk wel. Het is een snoezig plantje dat hier gretig door de tuinbezoekers wordt gekocht. Zelf beplant ik ook heel wat hangmanden er mee.

Trouwens had ik er eentje in de kas gezet, om de overwintering te testen, - en die bloeit nog steeds!! Ziet er niet superflorissant meer uit, maar toch, - dat wil dus lukken. Ben nu benieuwd, hoe die zich in jaar 2 gaat gedragen.

Lieny, - ik heb nog heel wat zaden in de koelkast liggen. Als je nog interesse hebt, weet je mijn site en zadenwinkeltje wel te vinden, denk ik…

Mike

• mw.lutetia

voor wie zaailingen wil verzenden:als ze een 3-4 echte blaadjes hebben,kun je ze met een klein beetje vochtige aarde verzenden in een oud cassette of cd-doosje;doe ze in een plastic zakje in het doosje.meestal is de porto niet meer dan 0,88 cent.maak ze klaar vlak voor de brievenbus wordt geleegd,in de meeste plaatsen vlak na 17.00 uur.luut

• Lieny

Mike,dank je wel voor je aanbod.

Ik kijk eerst hier in de buurt,als het niet lukt,laat ik van me horen,oke?

gr.Lieny

• Ellen

Hallo,

Heb je misschien nog wat zaad van de rodochiton voor me? Ik ben er al 5 jaar naar op zoek maar hier in het zuiden verkoopt het niemand. Porto wordt uiteraard vergoed.

m.v.g.

Ellen de Weerd