leptospermum heeft het begeven...

• Brigitte Verkuijl

Ik ben bang dat ze niet meer te redden is…:( Ze is helemaal dor en bruin en valt helemaal af. Ik heb 2 takken afgeknpt en dat was helemaal bruin van binnen en knapten zo af.. Als ik haar wil afknippen om tch nog (valse) hoop te hebben wanneer moet ik dat dan doen…nu of in maart/april.. Kan wel janken mijn mooie roze leptospermum. Heb hem hier nog niet in de buurt gezien… en was zo blij met mijn kennelijke zeldzame aanwinst hier in de omgeving. Zelfs Intratuin en De Border hadden hem niet:(

• Marian

Jammer, maar die ben je kwijt.

Ik heb er ook ooit eens eentje een jaar of 5 gehad, maar die is ineens ( na een niet zo strenge winter) helaas ook overleden.

En de Intratuin heeft zoiets inderdaad niet, het is best wel een specialere plant die niet zo vaak aangeboden wordt.

Maar Intratuin kennnende, komen die dus mmmmm… ik denk volgend jaar met een hele tafel vol Leptospermumen.

Maar ze zijn ABSOLUUT niet winterhard, bij een mildere winter gaan ze er ook aan.

Op beurzen kun je hem wel eens vinden.

• Mike

Is idd niet winterhard, maar wel heel erg mooi. Heb ‘m ook jaren gehad en overwinteren ging altijd goed (onverwarmde kamer en licht, - in de kas is het langdurig te koud, - 10 graden is wel het minimum voor ’m eigenlijk).

Raakte 'm kwijt doordat ik een keer was vergeten water te geven (drie weken niet naar om gekeken). Echt jammer en ik baalde ook als een stekker. Nadien nog maar een keer gezien in een tuincentrum, Intratuin nota bene, - maar die vroegen toen iets van 24 Euro voor een nog maar klein heestertje. Belachelijk. Ik wacht dus maar totdat ze weer eens aangeboden worden voor een normale prijs…

Mike

• CWL Hollemans

Muriëlle mv Jordan en Loïs schreef:

>

> Ik ben bang dat ze niet meer te redden is…:( Ze is helemaal

> dor en bruin en valt helemaal af. Ik heb 2 takken afgeknpt en

> dat was helemaal bruin van binnen en knapten zo af.. Als ik

> haar wil afknippen om tch nog (valse) hoop te hebben wanneer

> moet ik dat dan doen…nu of in maart/april.. Kan wel janken

> mijn mooie roze leptospermum. Heb hem hier nog niet in de

> buurt gezien… en was zo blij met mijn kennelijke zeldzame

> aanwinst hier in de omgeving. Zelfs Intratuin en De Border

> hadden hem niet:(

We leven met je mee!

Wij kochten er vorig jaar een in Bretagne, waren er ape(n?(trots op

Deze winter ging hij in de garage, 5 graden Celsius, niet zoveel licht.

We kijken nu met grote zorg naar het resultaat, maar vrezen het ergste. Hij is zo mottig als een oude jas!

Dat wordt weer zoeken in Bretagne!

Kees