Berichtgeving over de lente :-)

• Margriet

http://www.nu.nl/algemeen/1449297/de-lente-valt-vroeger-dit-jaar.html

http://www.nu.nl/algemeen/1925260/lente-laat-dit-jaar.html

Haha, allebei van dezelfde nieuwssite. Wie moet je nou geloven?

Ik ga maar op mijn eigen observaties af. Alles bloeit dit jaar later dan vorig jaar.

De vaste planten zullen er niet zo'n last van hebben, die halen het wel weer in. (gisteren zàg ik ze gewoon groeien!)

Maar de lentebolletjes zijn echt later dan vorig jaar toen we zo'n extreem zachte winter hadden.

• anneke Im

Margriet bij vroege vogels hadden ze het er over ,dat de lente zeker 6 weken later is dan vorig jaar .

Het speenkruid bij mij in de tuin is later dan vorig jaar,het begint nu op te komen .

ook de krokussen komen nu pas met het groen boven .

De akebia zitten wel al flinke knoppen in maar die staat op het oost/zuidkant

en de clematissen komt het groen ook aardig uit .

groet van mij die de tuin ook weer in gaat .

lekker vers aarde bij de potten doen Anneke

• ria

Ik moest erg lachen toen ik beide berichten las Maar toen ik beter keek zag ik dat het eerste bericht van 2008 was, weliswaar geplaatst op 1 maart 2009. En dan kan het ook wel kloppen die bloeitijden van bv het speenkruid.

Ik ga nu lekker in de tuin aan het werk, er is zóóóóveel te doen.

Ria

• marja

Hey Anneke,

speenkruid is toch onkruid,woekert toch door je hele tuin?

Gr Marja

• Jalos

Margriet, het eerste bericht is van 2008 en het 2e van 2009.

Dus wel degelijk verschil hoor en klopt het wel. :D

Hier ligt iig alles flink achterop.

• Margriet

Ja, ik zie het nu ook. Maar het stond vanmorgen op nu.nl Rara hoe kan dat? :-)

M.

• ria

Ik denk om aan te geven hoezeer het verschilt van vorig jaar.

Ria

• maria

Het is maar wat je “onkruid” noemt!!

Ik ben heel blij met dat vrolijke speenkruid.Het verdringt of beschadigt geen andere planten. En als het uitgebloeid is, is het ook zó weer verdwenen! :)

Maria

• ria

Ik heb het ook in mijn tuin. Ik vind het altijd heel vrolijk dat geel. Het is na de bloei even wat minder mooi, dat vind ik dan niet zo leuk, maar dat duurt niet lang en dan is het helemaal weg. En volgend jaar komt het overal weer terug.

Van mij mag het blijven. Het is trouwens haast niet uit te roeien, als je dat zou willen.

Ria

• Katinka

Een late lente heeft ook zo zijn voordelen: heb ik wat langer de tijd om alle klusjes te doen, anders ben ik altijd weer te laat met het afknippen van de siergrassen (is ook zo'n mega-klus) maar vanmiddag zag ik dat er nog geen nieuw groen te zien was, dan gaat het knippen ook wat sneller! :D:D En een heerlijke temperatuur om te werken, niet te koud (bevroren handen) en niet te warm (zweet-weer ;)) maar wel allemaal schrammen van de rozen, ondanks dat ik zo voorzichtig was! Ach nu dwaal ik af… :)