lelijke schuurmuur

• Jacqueline

We hebben vorig jaar de achtertuin opgeknapt alleen kijken we tegen de schuurmuur aan maar deze is best lelijk. Nu waren we begonnen met het schoonspuiten ervan om daarna de voegen na te kijken en zonodig te vullen. Als dit gedaan is dan wilde we de muur schilderen.

Nu vroeg ik mij af of er een andere manier is om de schuurmuur bv te bekleden oid.

Ik hoop dat jullie leuke suggesties hebben.

Jacqueline

• Fred

Ha, een trompe l'oeuireoieioueiel?

Kost wat, maar dan heb je ook gelijk een landgoed, als dat schilderij diepte genoeg krijgt.

• Brigitte Verkuijl

Mooi wit schilderen bijvoorbeeld met mooie strakke grote potten er voor met mooie bloemen of grote buxus er in. Waar je maar van houd. Plaats eens een foto vd muur dan is het wat beter inschatten voor ons.

• Katinka

-laten begroeien met klimop

-schoonspuiten en dan stucen (hoef je niet te voegen) en kun je de muur alsnog in een leuk kleurtje schilderen

-op chelsea flower show hadden ze verticale begroeiing van sedummat, geen idee hoe dat werkt…maar erg grappig

-aftimmeren met strakke of juist rustieke planken, voordeel is dat je er makkelijk spijkers inslaat en decoratie aan kunt hangen, teilen, lantaarns, spiegel met luikjes, kransen…

-alternatief voor de trompe l'oeil is een canvas doek met fotoprint, ik weet niet hoe groot het oppervlak is, maar je hebt ze in verschillende maten, je kunt ook ander doek opspannen (oud doek van zonnescherm bijvoorbeeld).

• ann

Je kunt er ook trellis tegen aan zetten een klein beetje afstand houden van de muur. Dan klimplanten ervoor en laten klimmen. Welke soort planten zijn afhankelijk van hoeveel zon er kan komen.

Ann

• paula

En daar tussenin een mooie grote buitenspiegel. Geeft veel diepte in de tuin.

Paula

• René

raggels erop en aftimmeren met bv red ceder

• Margriet

Hier een linkje naar foto's met allemaal muurschilderingen.

Er zitten ook vrij simpele bij die je best zelf kunt doen. Het is in ieder geval leuk ze te bekijken.

http://images.google.nl/images?ndsp=20&um=1&hl=nl&ei=ENmrSdqAIoTL-AbHnKzZAg&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=trompe+l%27oeil&spell=1

Gr. Margriet.

• Pip

als ik u was zou ik een paar hedera's planten tegen de schuurmuur/; dat is wat mij betreft het mooste schilderij !!

• VleerKipje

Ik heb tegen mijn lelijke schuurmuur klimop.

Een soort die eerst grote bollen met witte “bloemetjes” krijgt en winters paarse besjes, erg leuk :-) Ik weet de naam niet helaas.

En daar doorheen clematis en een leuk zonneornament.

Staat erg natuurlijk.

Voordeel is ook dat de klimop het hele jaar door groen blijft natuurlijk en

zeer makkelijk is met snoeien.