Goed smal te houden zijn taxus, klimop en haagbeuk.
P.S:Je Phlox heet Miss Pepper. ;-)
Groetjes, Margriet.
He welkom terug!!! Ik ken je naam nog wel… Leuke klus heb je voor de boeg zeg! Tja die azalea's vind ik super maar vanuit de andere kant vh land is het me toch te ver:D
Voor dat smalle haagje kun je ook lavendel gebruiken, is dus alleen niet wintergroen. Of misschien buxus, euonymus of hoe het dat kardinaalshoedje nu ook weer??, of photinia, zie ik hier wel eens een enkele keer.
Wat een warm onthaal, dank jullie wel!
Ik denk dat ik voor leifruit ga, lijkt me wel geinig. Stepoverapples vind ik altijd een leuke concept in Engelse tuinen, ik laat ze iets hoger worden. Hier is de bedoeling botsingen met de taxi van de buurman te voorkomen, die parkeert naast ons tuinpad. Het enige wat er met een leifruithaag nog mis kan gaan, is dat de buurman in een overrijpe peer stapt.
Het azaleavraagstuk heb ik nog niet opgelost (houden azalea's van potten? dan zou ik er een apart pottentuintje van kunnen maken) en voor de roos twijfel ik nog tussen rosa rugosa, rosa canina en rosa rubiginosa.
Ik kijk intussen erg uit naar de hereniging met mijn ‘oude’ planten, zoals die pol phloxen waar Margriet het over heeft. Van jou heb ik oa de verbascum blattaria, die heeft hier al een tijdelijk plekje gekregen.
Het is vandaag weer lekker opgeschoten, ben helemaal afgepeigerd. Morgen tegels lichten, donderdag haag zetten, de geul ligt al open.
Groeten van Freya
Nou Ria het zegt van die Rosa rugosa moet ik zeggen dat dat toen ik hier net kwam wonen ook zo was. Tenminste, we hadden ze verwijderd maar tot een jaar of 8 daarna kwam er nog af en toe zo´n vervelende priktak naar boven.
Ik geloof dat ik vorig jaar de laatste verwijderd heb.
Misschien toch iets om mee te nemen in je overweging….
En leuk he dat de meesten hier je zo warm onthalen.
Dit is echt een fijn prikbord!
Carla
De meeste zullen mijn naam wel herkennen van tijden terug. Ik kijk eigenlijk niet meer zoveel op de site,omdat mijn tuin eigenlijk helemaal klaar is,verleden jaar met de herfst weer opgeknapt,alles op de schop gehad want ik had twee hele kleine vijvertjes uit de tuin gesloopt,gat weer gevuld met aarde,planten verplaatst en wat bijgekocht,en nu is het eigenlijk zo dat ik alleen moet wachten op het voorjaar. Ik kijk zo uit naar het voorjaar (wie niet) heerlijk de eerste zonnestralen op je gezicht,in een beschut hoekje van de tuin in het zonnetje zitten.Zalig!!
Als er tuinliefhebbers(sters) zijn die misschien hebben gedacht o ja ik zie helemaal geen berichtje meer van cowi,nou ik ben er nog,maar nog niet actief met de tuin bezig.
P.S. Freya jij had toch die heerlijke hartige taart gemaakt toen we de eerste keer bij Mike op bezoek waren?
groetjes cowi
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?