passieflora afknippen of niet???

• Brigitte Verkuijl

Ik heb een gewone passieflora en die heeft een tik gehad vd vorst. Nu zijn de takken of hoe noem je ze, helemaal slap en blaadjes ook. Moet ik deze snoeien of gewoon alten zitten? Andere jaren snoeide ik haar, maar als ik de krabtest doe zie ik allemaal groen in die meters takken/uitlopers… Wat is wijsheid?

• anneke Im

Je kan hem gerust een stuk terug snoeien .loopt weer goed uit .

Ik moet mijn clematissen en de passieflora die tegen mijn muur staan er helemaal eruit halen.

De gevels aan de voor en achterkant worden schoon gespoten en nieuwe kozijnenen deuren er in, dakpannen worden vernieuwd en het overige wordt geverfd

Groot onderhoud over 4 weken zijn onze huizen aan de beurt .Eind april zal het klaar moeten zijn

Als ik ze laat staan blijft er niets van over .Dat heb mij 10 jaar geleden mijn druif gekost.

Toen hebben ze alles geverfd

Ik heb er twee al in grote potten gezet en flink terug gesnoeid.de passie flora doen wij morgen

Anneke

• Teuni

Is wel vervelend, maar ja, het moet nou eenmaal gebeuren. Is nog wel een gunstiger tijd dan later in de zomer. Als alles netjes is kan je de hele zomer nog genieten van je clematissen. Ik wens je sterkte met de rommel die het ongetwijfeld zal geven. :(

Nog bedankt voor je berichtje op Bekijkmijntuin.:)

gr. Teuni

• mw.lutetia

anneke,je hebt grote kans dat de passiebloem een uitgbreid wortelgestel heeft en weer uit zal lopen,ook al heb je jaar verwijderd.luut