advies blauwe druif

• Tanna

Wie kan mij vertellen wat een goede blauwe druif is voor de tuin. Een die niet ziekte gevoelig is en ook druiven geeft.

Groetjes Tanna

• ria

Ik neem aan dat je een druif voor buiten bedoelt en niet een kasdruif.

Ikzelf heb “Boskoops Glorie”, een lekkere blauwe druif. Hij staat bij mij al 10 jaar, hij groeit goed en geeft ieder jaar een geweldige oogst van heerlijke druiven.

“Muscat bleu” moet ook heel geschikt zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Ria

• Anne-Mieke

Kijk even hier: http://www.houtwal.be/vakartikels/besvruchten_morus_sambucus_vitis/druiven-rassen-soorten.htm

• Mike

Ik heb zelf de Rembrand. De druiven zijn weliswaar aan de kleine kant, maar rijpen goed af, zijn mierzoet en erg lekker. De mijne is al 24 jaar oud en heeft nog nooit ergens last van gehad.

Mike

• Tanna

Dank jullie wel voor de adviezen.

Er moeten hier nog wat opruimwerkzaamheden gebeuren, nadat we een mooie tuinmuur hebben laten metselen. Dit kostte mij helaas een vroege van der laan, een witte druif soort. Wil wel weer graag een nieuwe druif planten en nu dus maar een blauwe. De aanschaf zal denk ik over twee weken gaan gebeuren, zal laten weten wat het geworden is.

Groetjes Tanna