jaloers op jullie!!!!

• Margreet

Een paar jaar terug woonde ik nog in de binnenstad en had een tuin van 5 bij 7 meter, dat was pas een postzegel. Maar genieten deed ik er heel erg van, had kruiden/rozen en veel bloemen. Het zag er altijd fleurig uit.

Nu heb ik een achtertuin van 10 bij 15 meter en daar kan ik me naar mijn idee heerlijk uitleven. Toen we hier 4 jaar geleden kwamen wonen stonden er heel veel bomen en struiken, ik hou meer van bloemen….

Ik geniet ook van de foto's die jullie plaatsen van jullie tuinen en van alle berichtjes.

Ook vind ik het fijn dat hier iedereen in zijn/haar waarde wordt gelaten en iedereen leeft met elkaar mee en geeft adviezen.

groetjes Margreet

p.s. ik zal ook eens proberen foto's te plaatsen.

• carla

Ja Murielle, dit is een heerlijk prikbord.

Altijd gezellig,veel kennis, ik heb hier al veel geleerd.

Kijk ook bijna elke dag wel even.

En mijn tuin is niet veel groter dan de jouwe hoor en ik kom ook altijd ruimte tekort. Ben ook zo hebberig…

Maar ik denk dat Hinke ook gelijk heeft.

Ik wil ook altijd groter maar dan heb je natuurlijk ook veel meer werk.

Maar dromen mag toch?

Het indelen van zo´n tuin lijkt me zoleuk om te doen…..

Carla

• Brigitte Verkuijl

JAahahahaha hebberig is het juiste woord!!!! Wil wel heel veel hebben die ik hier zie:D Vooral rozen en mooie klimmers. En bedankt voor jullie foto's maar er kan altijd meer bij… ik doe zo steeds weer leuke ideetjes op.

• Marian

Oohhhh, die "hebberigheid ' hoort bij een gezonde tuinierder volgens mij, niks mis mee :D

Maar, er kan altijd meer bij…. dat houdt op een gegeven moment op hoor, hoe groot je tuin ook is,of je moet weer iets anders wegdoen.

En dan krijg je natuurlijk weer dat er altijd minder mooie planten zijn, die je weg kan doen… maar dat is wel weer zonde , want elke plant is op zijn of haar manier weer mooi of leuk of nuttig

Ach, zo blijven we bezig.

• Freya

En daar zit ik met de laptop aan de keukentafel met meer dan 100 zakjes zaad om me heen en achter de schuifpui in het donker bijna 500 m2 zwarte aarde die wachten op mijn plan. Jaloers? Ach, wat doet het oppervlak er toe. Ik kies er nu voor alleen van de voortuin bloemenborder te maken, zodat ik dat ook echt goed kan doen. En hopelijk nog wat tijd over te houden voor de groentebedden die ik langs de zijkant van het huis bedacht heb. En voor de groentetuin die ik samen met een vriendin begin de komende tijd.

De hele achtertuin (20x15) wordt gras met wat fruitbomen, zodat de kinderen de ruimte hebben. En ik misschien ook nog eens gewoon kan gaan zitten, zonder gelijk weer overeind te springen voor een acuut bloemenklusje. Maar in de voortuin zet ik wel een bankje neer. het moet toch kunnen: zitten, kijken en genieten.

Groeten van Freya

(De beukenhaag zit er in, nog wat buxus en hortensia verhuizen, dan nieuwe tuinaarde erbij en planten maar…)

• aatje

nou Freya,

NIET jaloers op jullie…………wil je succes wensen met het vele werk !!!