ipomoea's

• Katinka

Er zat vorig jaar een zakje zaad van ipomoea bij groei en bloei, dat heb ik bewaard maar nu wil ik het toch gaan zaaien. Het probleem is alleen dat deze plant het bij mij in het verleden nooit zo goed deed, waarschijnlijk omdat hij teveel in de schaduw stond. Ik heb wel een plaatsje in de volle zon, maar dan staat hij weer met zijn voeten vlakbij de slootkant, erg natte en ook wel zware klei.

Mijn potten zijn allemaal al gereserveerd (hebberigheid van ondergetekende ;)) heeft iemand wel eens geprobeerd of hij ook op zware klei kan staan? Of zal ik de gok wagen :). Meer potten kan eigenlijk niet, dan ben ik van de zomer te lang bezig met water geven, ik ken mijzelf, ik heb altijd toch weer teveel in pot… :D:D.

• Adrie

ik zou het gewoon proberen. Dat zaad heb je tóch liggen en het is jammer om dat niet te gebruiken. Je zou straks in het plantgat wat zand kunnen toevoegen om de structuur van de klei wat losser te maken.

• Viola

Even proberen

• Viola

Sorry, wilde een foto van Ipomoea plaatsen, is niet gelukt

Viola

• Brigitte Verkuijl

Zou nhet gewoon proberen, hier heb ik ook klei en er groei van alles op, ook onkruid helaas:( o ja bollen gaan moeilijk in de gewone grond, op de opgehoogte stukken wel maar anders is het te lang te nat…met als gevolg dat mijn crocussen, narcissen en sneeuwklokjes er mondjes maat opkomen….