wie mag ik een foto sturen???

• Brigitte Verkuijl

Ik moet mijn ouderwetse klimroos snoeien en radicaal ook. Maar nu wil ik weten of ik de 2 nieuwe uitlopers vanuit de grond (sinds vorig zomer) ook radicaal mag snoeien en waar ik moet snoeien. De roos is 9-10 jaar oud en heb haar al 2 keer eerder radicaal gesnoeid, echter is dit al weer 3-4 jaar terug. Ik ben gek met haar en wil haar niet kapot snoeien, maar het moet nu goed gebeuren want er zit onderin gewoon gen vorm en bloei.

• anja

hallo murielle.

stuur maar een foto ik zal kijken of ik je kan helpen.

alhoewel ik maar weinig rozen gesnoeid heb.

dus misschien kan je een foto hier plaatsen dan kunnen de andere ook advies geven

groetjes anja

• Fred

Uitlopers uit de grond is nagelnieuw schot. Blijf daar maar vanaf. Je haalt alleen de oudste takken diep weg. De rest dun je wat uit en bind je mooi verdeeld opnieuw aan het rek.

Meer moet dat niet zijn.

Fred

• Marian

Met Fred eens, niet alles zomaar kort afknippen, maar de nieuwe uitlopers mooi aanbinden op de plek van een paar oude, die wegknippen.

En alles wat je nog te veel vind aan hoofdtakken, en die oud zijn, kan je ook weg knippen onderaan

• jolanda

moet je wel goed kijken of de uitlopers die uit de grond komen geen wilde zijn

• Brigitte Verkuijl

ja en dat is het nu net. ik kon er vorig jaar niet goed uitkomen. ze hebben redelijk veel doorns, maar de scheut was eerst rood en later groen… wilde zijn rood toch? en ze kwamen echt direct aan de aarde uit de stam….

• Brigitte Verkuijl

oja mag ik ff een mailadres? Ik kan ze namelijk niet plaatsen, heb een nieuwe laptop en moet alles nog uitvinden. en mijn pagina bij msn is opgeheven:(

• Fred

Da's nou misschien vreemd, maar ik heb bij leirozen nog nooit een wilde tak meegemaakt. En wanneer je zegt dat die takken direkt aan de aarde uit de stam komen, en bovendien rood zijn en naar groen verkleuren, is het gewoon jong schot. Dat rood wild is, is gekheid.

Laten zitten dus.

Fred.

• Brigitte Verkuijl

heb ik ook gedaan :D er zijn gewoon bloemen aan gekomen….

• Kees

Ja jonge uitlopers uit de grond lekker laten groeien en van wild schot bij klimroos nooit gehoord. Wel oude en van onder niet uitlopende loten verwijderen voor nieuwe uitlopers. En proberen hem horizontaal te gaan leiden, krijgt hij meer bloemen

Kees.