wie mag ik een foto sturen???

• Marian

Volgens mij zijn ‘wilde scheuten’ effen groen, dus zonder dat rood.

Is ook wat feller groen van kleur.

• Plantadvies

Oei, zuinig zij op deze rode uitlopers. Dit zijn inderdaad de nieuwe uitlopers. Wilde scheuten komen wel eens onder de entplaats vandaan. Ze zijn iel dun en groeien zeer snel en zijn bleekgroen van kleur. Deze scheuten laag mogelijk wegknippen of wegtrekken. Dat kan gewoon het gehele seizoen gebeuren.

Plantadvies

• Brigitte Verkuijl

Plantadvies mag ik jouw de foto's eens sturen zodat je ze kunt plaatsen op de site hier?

• Katinka

Ik doe nooit zo moeilijk over snoeien. Snoeien doet groeien. Ik heb een klimroos die niet hoger mag worden dan twee meter, omdat het rekje niet hoger is ;), die snoei ik gewoon elk jaar op zo'n 50 cm af. Radicaal, niet kijken naar ogen, gewoon knippen. Daarna knip ik alle dunne takjes nog weg en voilà, bloemen tot op neushoogte in juni (hij geurt). Soms laat ik van dezelfde roos één nieuwe, lange tak doorgroeien en die leid ik dan horizontaal langs een rij potten, die groeit dan ook zo'n anderhalf à twee meter langer in één groeiseizoen.

• Brigitte Verkuijl

ik twijfel heel erg of het wel goed zal zijn juist omdat de stam vrij dik is na bijna 10 jaar… Als het aan mij ligt snoei ik haar af tot zo'n 60cm…..

• Plantadvies

Muriëlle, dat mag hoor. plantadvies@hotmail;.com

• Plantadvies

Zonder…;