Beste prikkers,
Ik volg dagelijks dit prikbord, en ik moet zeggen dat ik al veel van jullie heb geleerd :-)!
Ik heb nu alleen zelf een vraagje. We hebben een klein tuintje. Ik heb al verschillende clematissen geplant (“Gladys Picard”, Clematis patens “Huldine”, Clematis “Hybrida Sieboldii”en clematis Ville de Lyon")
Helaas krijg ik in de Gladys Picard en in de Hybrida Sieboldii tot nu toe elk jaar verwelkingsziekte… De Huldine doet het wel goed, maar heeft nog niet gebloeid, hopelijk gaat hij dat dit jaar doen (staat er pas een jaar), en de Ville de Lyon heb ik pas afgelopen juni geplant, dus ik weet nog niet wat die doet.
Kunnen jullie me aangeven wat sterke clematissen zijn met een grote bloem? En die niet gevoelig zijn voor ziektes. Het is elke keer zo zonde, is hij eindelijk gegroeid en zitten er mooie knoppen in, hangt alles weer slap. Ik moet er wel bij zeggen dat bij mij van alle clematissen de voetjes in de schaduw staan, en dat ze in de zomer (net als de rest van de tuin) om de dag water krijgen.
Ik hoor het graag van jullie!
Groetjes,
Kim