Bevroren oleanders

• Ine

Hallo,

Mijn oleanders in pot zijn zo te zien allemaal bevroren. Eigenlijk logisch na zo'n winter, maar ze staan al jaren buiten omdat ze zo groot zijn dat ze niet meer binnen kunnen. Ze hebben allemaal bruine (verdorde) bladeren: is er nog hoop of gooi ik allemaal weg? Heeft iemand hier ervaring mee?

• mw.lutetia

het zal wel meevallen;bij mij is ook vrijwel al het blad donkerbruin,maar ik heb voorzichtig wat aan de stam gekrabd,en daaronder is het mooi groen;ze gaan het wel weer doen;nu nog niet snoeien met het oog op eventuele nachtvorst;luut

• Brigitte Verkuijl

zou idd ook een krabtest doen, en anders knip ff een takje af ijken of deze nog groen is… zo ja dan zou ik haar even zo laten.

• Hinke

En ik heb hem vanmorgen helemaal afgeknipt omdat hij ook helemaal bruin was. Alleen onderin op sommige plekken was nog wat groen te vinden na krabben. Ik weet dat het eigenlijk te vroeg was om hem af te knippen maar ik hou het weerbericht wel even in de gaten en anders, tijd voor een nieuwe, hij werd me toch eigenlijk wat te groot.

Het was hier vanmorgen heerlijk weer, ben de hele morgen buiten geweest, alleen wat kleine klusjes gedaan en heerlijk een half uurtje in de zon gelegen, in ieder geval genoten!!!

Hinke.

• Ine

Ik heb er alle bladeren afgeknipt, maar niet zo ver dat ik in het groen knip (als er nog wel ergens groen zit). Verder wacht ik wel af of het nog iets wordt. Bedankt voor de reacties.