merels

• Marian

Oooh doen bij jullie de merels ook zo hun best om hun mooiste liedjes te laten horen?

Ze zitten weer in het hoogte topje van een boom, en fluiten dan het een lieve lust is, de een al harder en "moeilijker' dan de ander.

Stond er net gewoon even buiten op te luisteren, volgende week is het misschien al weer over.

• mw.lutetia

het laatste half uur heb ik er ook van genoten.de “mijne”zit het hoogst in heel de buurt!luut

• Goof

daar wordt je vrolijk van zo;n mooi gezang.bij ons in de buurt zitten meerdere gelijk te zingen ,daar ga je gewoon voor buiten staan om te luisteren.

Goof.

• Brigitte Verkuijl

Ja heerlijk he?En ook andere vogels, en de spreeuwen en duiven zijn druk in de weer met takjes hier:? Kan niet wachten tot we straks de gierzwaluwen hier weer hebben scheren tussen de huizen door…. Heerlijk die lentezon maakt alles weer wakker en vrolijk.

• boerderij bert

Ook bij ons fluiten de merels volop. Soms sta ik buiten en probeer ze na te doen met fluiten. De merels kijken met een blik van: wat een zielepoot staat daar te proberen ons na te doen. Ze wenden de kop af en gaan op hun eigen wijze door met fluiten.

Boerderij bert.

• jolanda

ja, hier ook , heerlijk!! ik kan er ook zo van genieten

• ann

Hier beginnen ze ook al een uur of 5-6 met fluiten. Ik vind het heerlijk om naar te luisteren."s'Morgensvroeg is het altijd erg mooi buiten vooral als er een beetje mist hangt over de velden.

Ann

• Brigitte Verkuijl

ja heerlijk is dat,heb dan geen mist in de straat"D maar hoor de vogels wel, en dan net dat eerste straaltje zon….. zucht wat kan dat kleine beetje je al gelukkig maken.

• Hinke

Ik heb vanmorgen een half uurtje in de zon buiten gelegen, hoorde al het gefladder en getsjilp van de mussen om me heen. Houtduiven koeren, grutto's in het weiland en nog zo het één en ander, wat een heerlijk kabaal!! En eind april bij ons weer de huiszwaluwen, ook altijd zo geweldig!!

Hinke.

• Katinka

O Ann, bij jou beginnen ze ook al om vijf uur. Ik moet eerlijk zeggen dat die lieve, prachtige, zoetgevooisde merel toch echt mag wachten tot zeven uur om mij te verblijden met zijn gezang. Ik vrees alleen dat dit niet gaat lukken want ik spreek geen ‘merels’ dus ik ben steeds veel te vroeg wakker! En dat is dan mijn dank voor een hele winter appels, rozijnen en druiven voeren… mag het ietsje minder zijn, bijvoorbeeld niet vlak voor mijn slaapkamerraam ;).