merels

• anneke Im

katinka je kan nu langer van de dag genieten als de vogels zo vroeg beginnen met hun zang .

Lekker je huis aankant maken , dan de tuin in zoals ik. heerlijk heb genoten vandaag .Anneke

Trouwens de merels pikken al mijn mos uit mijn mandjes waar de bolletjes in staan . zouden ze echte de lente in hun koppie hebben?

• fiet

Ja, toen in de tuin bezig was, zat er een merel zo'n meter van me af de wormen uit de grond te pikken. Het leek of hij me af en toe aan keek, met ja komt er nog meer? Zo leuk!

• mtb

Het zingen van de merels hebben voor mij een bijzondere betekenis: 18 jaar geleden is onze jongste zoon geboren, en tijdens de weeen hoorde ik het zingen van de merels. Alsof ze mij aanmoedigden! (Toen besloten we ook dat wanneer het een meisje zou zijn, het Merel zou gaan heten)

Nu denk ik altijd even aan dat moment wanneer ik deze vogels hoor zingen……

• anja

hallo mtb.

wat een mooi verhaaltje. en heb je nog een toepasselijke naam voor je zoon gevonden?

groetjes anja

• maria

Heel eerlijk gezegd vind ik merels maar schreeuwers.Hun lied klinkt luid en is oersaai, omdat ze steeds hetzelfde riedeltje zingen.Mij doen ze vooral denken aan de dodenherdenking op 4 mei.Iedereen is stil en alleen die schreeuwerd daarboven kan zijn mond weer niet houden, maar moet vooral aan zijn rivaal duidelijk maken dat hij die het niet moet wagen hier te komen.

Nee, dan de lijster! die zingt weliswaar ook zeer luid, maar komt met een veel gevarieerder programma.Daar kan ik met genoegen naar luisteren.Gelukkig hoorde ik hem gister weer, erg laat dit jaar.

Maria

• ria

Wat is dat toch vreemd. Ik ervaar het merelgezang juist als heel gevarieerd en melodieus. Ik vind het heerlijk om door merelgezang te worden gewekt. Nu is het wachten nog op de tjiftjaf. Dat is weliswaar heel eentonig maar als ik dat geluid weer hoor is voor mij de lente pas echt begonnen. Net zoals het horen van de eerste grutto, die ik een dag of tien geleden al weer eventjes heb gehoord.

Ria

• Viola

Ik ben gèk op merelgezang! Vind 't ontroerend…..maar dat komt misschien omdat er nooit lijsters (of nachtegalen) in mijn tuin komen.

Viola

• marja

Gister was er een merel takjes tussen de passiebloem aan het weg halen.Vloog ermee weg,denk dat ze een nest aan het maken is.Wilde eerst de passiebloem snoeien,maar laat het nog maar even zitten.Is wel een grappig gezicht.

En de lijster was al vroeg 06.00 uur aan het zingen.Heerlijk,VOORJAAR;-)

Gr marja