Schoonmaakazijn en groene aanslag

• Katinka

Ik weet niet meer wie deze tip hier een keer gaf, maar ik wil diegene alsnog hartelijk bedanken! Ik heb het uitgeprobeerd: in het najaar gebruikte ik twee liter schoonmaakazijn op een gieter van 10 liter, vorige week heb ik één liter schoonmaakazijn gebruikt in dezelfde gieter. En wonder o wonder, mijn vlonders zijn gewoon alweer…. schoon zonder schrobben. Mijn volgende experiment zijn de klinkertjes waar we onlangs nog op uitgegleden zijn. Er staan alweer een paar flessen schoonmaakazijn klaar. Goedkoop, niet giftig, geweldig! :)

• Brigitte Verkuijl

volgens mij kon je ook gewone azijn gebruiken.

• Gertruud

Hoi Katinka,

klinkt erg goed, zeg. Maar hoe doe ik dat? Gewoon eroverheen gieten en dan laten intrekken? Moet je het dan weer afspoelen? Ik heb dit najaar de hogedrukspuit gebruikt maar ik vond het een enorme klus.

groet,

Gertruud

• paula

Een fles schoonmaakazijn op 10 liter water. Verdelen met een gieter. Zorg wel dat het een tijdje niet regent zodat het goed kan inwerken. Dan verdwijnt de aanslag vanzelf. Gewone azijn werkt ook, maar dan heb je meer nodig.

Paula

• Katinka

Wat Paula zegt, zo doe ik het. Gewone azijn is duurder, schoonmaakazijn is maar 35 cent per fles en geconcentreerder bovendien.

• Viola

Je kunt toch beter even wachten met groene aanslag verwijderen?

Zo vroeg in 't voorjaar valt er vaak veel regen.

Dus ik wacht nog een paar weken. Denk er trouwens over om Ecostyle Groene aanslagverwijderaar aan te schaffen. Ik zag gisteren een verpakking voor 100 vierkante meter en dat kost 10 euro. Als je veel bestrating hebt wordt dat een (te) kostbare zaak maar voor mij is één zo'n verpakking genoeg.

Viola

• Lucienne

Volgens de consumentenbond is Ecostyle de slechtst mogelijke aankoop. Zij raden Bayer Garden Dimanin Blauw aan. Met z'n € 12,50 echter wel een stuk duurder dan een fles schoonmaakazijn…