help! druif bloedt heel erg

  • K

    ik heb mijn druif ook veel te laat gesnoeid, heb hem 29 maart gesnoeid op advies van iemand. helaas niet informatie op internet gezocht… het zijn 6 druivestruiken welke nu 1 jaar in de tuin staan, ze bloeden nu redelijk. ik heb al vanalles geprobeerd; met sigaren dichtbranden, afknijpen met ijzerdraad, en zelfs met snelle constructielijm met daaromheen ducktape. tot nu toe zijn enkele wonden door de sigaar gestopt, en een hele enkeling door de lijm met tape. maar dit is nog steeds niet voldoende. ik heb een hovenier geraadpleegd, deze vertelde me dat het enigste wat ik kan doen extra water geven is, verder is het afwachten of de plant blad krijgt… hij schat de kans 50% in dat hij het overleefd… ik heb dus vanalles geprobeerd, mischien iemand nog een geniaal idee?

    gr. K

  • Luk

    Ik heb vandaag enkele takken gesnoeid. Helaas ook alles geprobeerd om het bloeden te stoppen maar zonder resultaat.

    Het beste resultaat was bij mij door dicht te schroeien maar dat hielp enkel bij de kleine twijgen. Aftapen en afbinden hielp ook niet bij de grotere takken.

    Rest me enkel hoop dat het toch nog goedkomt?

  • Jorik

    U moet ze snoeien,

    Hoe meer je snoeit,

    hoe minder hij bloed

  • Willem

    Krimpkousje van elektra aan 1 kant goed dichtknopen of lijmen.

    Houtlijm erin en dan over de tak en de fohn er even op.

    Geen probleem

    Soms wil het wel eens doorbleoden dan een iets grotere krimpkous

    Groeten

  • GA

    Mijn druif bloed ook heel erg. Ik vang dit vocht op. Kun je dat consumeren?

  • walter

    Waarschijnlijk zal dat wel drinkbaar zijn. Maar je kan het beter zo snel mogelijk stelpen. Anders is er veel kans dat de druivelaar dood gaat.

    Gewoon wat kaarsvet laten opdruppelen.

  • Maryetta

    Goede snoeitechnieken kunnen bloeding verminderen of omleiden. Het idee is om te voorkomen dat het sap door de stokken sijpelt en vitale toppen of transplantaten ‘verdrinkt’. Om de toppen te beschermen, snijdt u het hout in een kleine hoek om een gebied te creëren waar het water tussen de onderstaande knoppen kan lopen. In het geval van het beschermen van een transplantaatplaats, snijd aan de onderkant van de wijnstok aan weerszijden om het bloeden van de transplantaatplaats naar de stambasis af te leiden. Of buig lange stokken iets naar beneden om het aftappen te vergemakkelijken.