Kan met je meevoelen, Jolanda. Ben ook uitgeteld na een hele lange dag hard werken in de tuin. Het weer was hier ook heel lekker. De hele dag zon, geen wind, echt heerlijk. Dan is het harde werken ook helemaal niet erg. Ben ook flink opgeschoten, - de voortuin, zuidtuin en noordtuin helemaal klaar. Bijna alle rozen gesnoeid, de vlinderstruiken en alle rommel opgeruimd. Kruiwagens vol gingen naar de composthoop (de rozentakken niet uiteraard, die ga ik versnipperen).
Ben nu ongeveer op de helft van de grote voorjaarsbeurt. De oude tuin is zo goed als klaar, nu de nieuwe tuin nog en rond de poel. Dit kost ook nog wel de nodige dagen werk. Maar als het weer meezit, dan lukt dit wel zonder al te veel gemopper.
Sta er versteld van, hoe hard nu alles aan het uitlopen is. Hopelijk brengt de voorspelde nachtvorst niet al te veel schade toe.
Vorige week zag ik langs de vijver een groene specht foerageren, had daar ook een bericht met foto's over geplaatst. En vanmiddag, toen ik met de kruiwagen naar de composthoop reed, zag ik tot twee keer toe een ijsvogeltje. Eerst scheerde ‘ie over de vijvers heen en later zag ik ’m weer bij de poel naar een visje duiken. Kon 'm echt goed zien (zelfs zonder bril, haha). Kikken wel.
Verder werd ik tijdens het opruimen continu gevolgd door een roodborstje en een winterkoninkje. Vooral dat winterkoninkje was helemaal niet bang. Scharrelde om me heen en pikte allerlei spinnetjes, die aan het wegvluchten waren. Heel leuk gezicht. Had nog nooit dit beestje van zo dichtbij gezien, - jammer dat ik m'n camera niet om m'n nek had hangen…
Het was idd genieten vandaag en nu ben ik zo gaar, maar voldaan, dat ik zo op stok ga, denk ik.
Leuk, dat je er ook zo van hebt genoten vandaag.
Mike