Vorig jaar had ik van jou zaailingen van rhodochiton en eccromocarpus gekregen. Daar was ik heel blij mee en ze groeiden prima. Vooral de rhodochitons. De eccromocarpussen had ik in de kas en ze groeiden als een speer. Veel te hard en ik moest ze zelfs terugknippen. Later had ik ze in de moestuin ‘geparkeerd’ en was ze op gegeven moment vergeten. Ze stonden de hele zomer in P9-potjes op een warm plekje. In september kwam ik ze weer tegen en eentje bloeide zowaar. En nog mooi ook. Ik dacht nog, die moet de kas in in de winter, maar natuurlijk weer vergeten.
Laat ik het stel nou eergisteren tegenkomen, nog steeds op dezelfde plek en nog steeds in die P9-potjes. Wat schetst mijn verbazing: de helft van de plantjes leeft nog (na al die vorst!) en sterker nog, is zelfs aan het uitlopen! Dus maar gauw in een grotere potmaat gezet in goede potgrond en de kas in voor voorspoedige groei.
Wist jij, dat de eccromocarpussen tamelijk winterhard zijn?? Ik sta er van te kijken, maar vind het uiteraard erg leuk. Ben benieuwd, hoe ze zich van de zomer gaan gedragen…
Mike