planten voor vochtig stukje tuin

• Marijke

Hallo iedereen,

In mijn tuin heb ik een stukje heel vochtige grond. Er zit waarschijnlijk een sprongetje onder de grond. Meer mensen in de buurt hebben dat. Ik woon in de buurt van een bos waar natuurlijke vijvers liggen.

Nu wil ik aan jullie vragen welke vaste planten ik daar neer kan zetten.

Ik heb daar liever geen hoge planten. o.a. Kindje op moeders schoot en hosta doen 't goed op deze plek.

Wie van jullie kan uit ervaring vertellen welke planten daar gedijen?

Marijke

• kitty

Ik heb er geen ervaring mee maar toevallig las ik vandaag op de site van kwekerij Esveld over Moerasvergeetmijnietjes. Met foto. Zag er leuk uit. Moet wel een beetje zon hebben.

Kitty

• jolanda

hoe zit je met de zon daar?

• maria

lysimachiasoorten, verschillende persicariasoorten, primula's zouden het daar mogelijk kunnen doen.Maar een en ander is natuurlijk wel afhankelijk van de lichtvoorziening en de grondsoort.

Tuincentra hebben vaak een aparte afdeling voor moerasplanten.Ga daar eens kijken.

Maria

• Marijke

Het stukje grond ligt tussen het huis en de schuur. Het krijgt vroeg in de middag een poosje zon vanuit het zuiden. Later verdwijnt de zon teveel achter de schuur om dit stukje te beschijnen.

Marijke

• Freya

Als ik een mooi stukje natte halfschaduw had zou ik een enorme plantage van deze primula candelabra zetten.

Te koop via Thompson & Morgan.

Maar ik heb dus geen natte halfschaduw.

Groeten van Freya

• Siny

Wat dacht je van Damera bloeit eerst dan pas erg mooi blad redelijk formaat blad .

• Siny

Nog even over de Damera heb zelf ook flinke stukken die erg vochtig zijn en ook gedeeltelijk schaduw en deze doet het daar voortreffelijk.

Persoonlijk vindt ik het een prachtige plant.

Als je belangstelling hebt heb ik ook wel een stek voor je

Nog meer liefhebbers?