kersentomaatjes en nu ???

• mama van 2 meiden

heb 3a4 weken terug netjes de zaadjes gezaaid in een kweek kastje. zijn zijn goed uit gekomen en denk 4 a 5 cm hoog.. en nu ???

nog binnen in het kastje of er uit halen.. Heb er een paar apart gezet maar eigenlijk zie ik niks gebeuren.. heb ik geduld nodig of doe ik iets verkeerd.. wie kan me helpen ?

• mw.lutetia

ze zullen pas echt goed gaan groeien als de temperatuur 's-nachts een stuk hoger ligt;luut

• Hinke

Ik heb ze ruim een week geleden pas gezaaid, binnen. En ga ze hopelijk volgende week verspenen en in de kas zetten. Zolang er nog kans op nachtvorst is, tot half mei zet ik ze nooit buiten. Tenzij het niet anders kan vanwege vakantie en dan hoop ik er maar het beste van, al staan er dan meestal nog wel een paar reserve binnen.

• mama van 2 meiden

Ik heb ze dus nog binnen.. heb geen kas of zo . maar binnen doen ze ook niet echt wat.. of moet ik ze nu allemaal verspenen?( is toch in een groter potje zetten ??) Doe het voor het eerst :)

• mw.lutetia

als de zaailingen ontkiemen,hebben ze eerst twee kiemblaadjes;daarna verschijnen de eerste echte blaadjes;ik zou ze niet verspenen voor ze drie maal nieuwe blaadjes hebben gevormd en dan tussen de 10 en 15 cm hoog zijn-ls je ze binnen hebt staan.succes!luut—-zet je ze wel zo koel mogelijk?wel licht maar geen of heel weinig zon—-

• Hinke

Ik verspeen ze meestal al al ze 4 blaadjes hebben, maar soms ook maar net wanneer ik tijd heb:-)

• mama van 2 meiden

ah ..z e moeten dus koel staan.. :) ze staan nu nog in de keuken..

ga ik ze verplaatsen !

en idd hebben nog maar 2 blaadjes.. dus ikmoet nog ff wachten.

Dank voor de tips!