Vraag over azijn op terras

• intuitie.startpagina.nl

Ik lees hier net de tip over het ontgroenen van je terras met azijn. Nou wil ik dit graag gaan proberen, maar ik twijfel of het kwaad kan voor onze stenen.

Deze zijn van MBI (geocolor+ kleur edelantraciet om precies te zijn).

Op de website schrijven ze er dit over: “Geocolor+ stenen hebben een aantal unieke eigenschappen, zoals maatvast, slijtvast én kleurvast. De Geocolor+ serie is namelijk voorzien van een ijzersterke en kleurechte minerale toplaag van gebroken natuursteen. Door de uitvinding van MBI blijven de stenen tijdloos mooi. Eigenlijk worden ze in de loop der jaren alleen maar fraaier van kleur en bloeien ze op in uw tuin.”

Wat denken jullie?

• Plantadvies

Het is beter om even contact op te nemen. En anders probeert u eens een hoekje uit in de tuin die niet zo opvalt.

Plantadvies

• maria

Heb je niet een paar reserve stenen liggen?Als ik iets laat bestraten blijven er altijd wat stenen over, die ik zorgvuldig bewaar voor eventuele reparatie of aanvulling.Of dus voor zoiets.

Maria

• intuitie.startpagina.nl

Die heb ik wel, maar die liggen binnen en hebben dus geen groene aanslag.

En ik ben bang dat als ik het bedrijf zelf bel, ze me zeggen spul van hun zelf te gebruiken. Wat dan waarschijnlijk erg duur is!

• maria

Het gaat er je toch om of de azijn een ongewenste invloed heeft op je tegels? Daarvoor kun je m.i. dus net zo goed een schone tegel gebruiken.Of dat azijnsproeien mos en alg verwijdert, is een tweede.Ik heb het geprobeerd op gewone straatstenen en daar werkte het niet of nauwelijks.Maar ik maak me er ook niet zo druk om.Als de zon weer krachtiger wordt en het langer droog is verdwijnt het overgrote deel van die aanslag.En echte moskussens verwijdert mijn tuinhulp met de bosmaaier.Dat deed ik vroeger met de hogedrukspuit, maar dit gaat veel vlugger, het kost alleen veel draad.

Maria

• Mari

Probeer het buiten op een bemoste tegel. Is die daarna niet mooi meer, dan vervang je die voor een tegel die je nu binnen hebt liggen.

Hoe simpel kan het zijn.

• ton

algen op tegels

waarom gebruik je geen zeepsop?????????

dan weet je zeker dat de tegels niet verkleuren maar het alg er wel afgaat

opspuiten net als algendood en na 2 weken er het afspuiten

sucses