rasters

• bea

Wat zijn rasters? Staan meestal in weiland.

• aatje

als je niet weet wat rasters zijn, hoeweet je dan dan ze te vinden zijn in een weiland? bedoel je soms de hekwerken…..google ???

misschien kun je de vraag wat toelichten ?

groetjes

• maria

Rasters staan meestal niet in maar OM een weiland

Als er vee in een weiland loopt, zal de eigenaar dat stuk grond meestal afrasteren om te voorkomen dat het vee het weiland verlaat.

Maar het kán voorkomen dat er een boom in een weiland staat waaromheen een raster wordt geplaatst om te voorkomen dat het vee de boom beschadigt.

Maria

• Mari

Een raster is een netwerk van lijnen. Heeft weinig met een weiland te maken.

Bedoel jij niet afrastering?

Wat dat kan ik wel plaatsen in combinatie met hekwerken rondom een weiland.

• maria

Nee, ik bedoel raster.

Omdat ik even twijfelde op je bericht,heb ik het het voor alle zekerheid nog even nagekeken in van Dale

Daar wordt als eerste betekenis van het woord raster genoemd: 1.brede grove lat 2. hekwerk van planken en latten 3. hekwerk van gevlochten ijzerdraad.

En als tweede betekenis: Netwerk van lijnen

Maria :)

• Fred

Ja, en dan is er nog het zg wildraster,. Bedoeld om vee of wild binnen of juist buiten een gebied te houiden. Wanneer er een weg of pad door de afrastering loopt, kun je daar een poort inzetten, maar da's lastig en dus wordt er in de weg een wildraster gemaakt. een rasterwerk van ijzeren pijpen waar je wel over kuntt rijden, maar waar vee of wild niet overheen kan lopen.

Fred.

• paula

Dat is een wildrooster Fred. :)

Paula

• Fred

Verrek! Je hebt gelijk Paula. Ik gooi alle o's en a's doorelkaar, sorry,

Fred (en bedankt voor de correctie.)

• Mari

Ik kom in Van Dale online, niet verder dan:

ras·ter het; o -s het regelmatig rooster van inktpunten van verschillend formaat, waaruit een gedrukt beeld bestaat.

af·ras·te·ring de; v -en afsluitend hekwerk.

• Tim

Waarschijnlijk gaat het hier om de witte schrikdraadlinten op ijzeren prik pennen die door boeren in het weiland gezet worden om het vee op een bepaalde plek te houden.

Groet

Tim