Kaardenbol.

• Teuni

Ik wil graag de Kaardenbol in mijn tuin omdat hij zo mooi is in het najaar en de vogeltjes er op af komen. Kan je die als plantje kopen of moet die altijd zelf zaaien?

'k Heb geen idee. :)

gr. Teuni

• Margriet

Je moet hem een keertje kopen, daarna heb je hem voor altijd in je tuin.

Hij zaait zich uit, zaailingen op ongewenste plaatsen verwijderen. Je kunt hem ook zelf zaaien maar dan moet je wachten tot volgend jaar eer hij bloeit. Hij is tweejarig.

Gr. Margriet.

• Jalos

Ik heb hem ook en hij komt overal op.

Inderdaad ooit eens een keertje als plant gekocht maar ook zaaien wil wel.

Alleen komt hij bij mij op de gekste plaatsen waar ik hem juist niet wil op. :D

Wat betreft de vogeltjes, ik denk dat je dan meer ‘buiten’ moet wonen.

Ik heb hem ook speciaal gekocht toen omdat ik zo graag de puttertjes wilde zien die gek op de zaden schijnen te zijn, heb hem nu al een paar jaar staan maar nog nooit een putter gezien. :-(

Maar de vlinders vinden hem ook leuk. ;-)

• ria

In mijn vorige tuin had ik hem ook. Een indrukwekkende plant, die zich overal uitzaait, maar toch ook weer makkelijk is te verwijderen waar je hem niet wilt hebben. Ik had hem inderdaad ook voor de puttertjes. Helaas, ik heb nog nooit een puttertje (of enig ander vogeltje) van de zaden zien eten. Ik heb uberhaupt nog nooit een puttertje in mijn tuin gehad.

Ria

• Mike

Als je weer eens in de buurt bent Teuni, ik heb er nog een paar in potten staan van vorig jaar, - die bloeien dit jaar dus al. Maar misschien heeft Margriet ze ook wel….

Mike

• Teuni

Dat is vriendelijk aangeboden maar ik kom voorlopig niet die kant op. Jammer dat ik zover van jullie vandaan woon want anders kwam ik zeker eens buurten…….. Maar wie weet treffen de prikkers elkaar dit jaar nog. :)

gr. Teuni

• Mike

Als je me je adres mailt dan stuur ik wel eentje naar je op.

Mike

• Margriet

Ik wou het net zeggen….;-) Kaardebollen zat.

• Teuni

Ik heb vanmiddag een mail van Carla gekregen dat ze mij zaailingen op zal sturen, dus ze was jullie al voor. Maar bedankt voor het aanbod. Mocht ik er nog willen hebben weet ik waar ik moet zijn. :D

gr. Teuni

• Hinke

En ik heb ook nog genoeg in de tuin en in potjes buiten staan:-):-) Vind ze geweldig maar ze hebben wel wat ruimte nodig!!

Hinke.