"Bommenwerper"

• Pip

Ik heb vorige maand het Goethehaus in Weimar bezocht en daar stonden, tot mijn stomme verbazing, in de raamkozijnen z.g. Bommenwerpers; Goethe had deze plantjes ook al tijdens zijn leven. Dit zijn vetplantjes die aan de uiteinden van de bladeren, nieuwe plantjes vormen. Deze kan men er af halen uiteraard en planten. Het zijn echt ouderwetse planten die ik nooit meer ergens gezien heb. Ik had de neiging een nieuw plantje van zo'n blad te pakken maar dit durfde ik toch niet. Wie weet wat ik bedoel of heeft zo'n plantje en waar zou je deze nog kunnen kopen ? Erg benieuwd naar uw reacties.

• Jalos

Ja, die ken ik nog wel.

Waar je ze kunt krijgen geen idee, je zou eens kunnen vragen op de kamerplantenafdeling van een tuincentrum.

Volgens mij waren ze een paar jaar geleden iig nog wel verkrijgbaar.

• paula

Af en toe zie je ze nog wel eens bij een tuincentrum. Vorig jaar heb ik hem nog bij Intra**** gezien.

Paula

• Pip

Is er ook iemand die de latijnse cq andere naam weer van deze plant ?

• Margriet

Iets met een E……Ik weet precies welke plant je bedoelt maar die naam…..

• Margriet

Kalanchoe daigremontiana , volgens mij bedoel je deze plant. Dus geen “E”. :-)

M.

• maria

Ja dat is een of andere kalanchoë.Ik heb hem ook gehad, in de kas.Je kwam die plantjes overal tegen.De laatste heb ik een jaar of twee geleden op de composthoop gegooid.

Maria

• maria

Omdat ik nogal slordig ben,ben ik voor de zekerheid even wezen kijken in de kas.En jawel, er stond nog zo'n ding, ik had dus niet de laatste weggegooid.

Ik heb hier een stuk of wat van die kleine plantjes, die wil ik je wel sturen.

Kosten: één euro in de eerste huis-aan-huis collectebus.

Als je je e-mailadres even open zet stuur ik je wel een mailtje, dan kun je me je adres sturen.

Maria

• Viola

Gewoon nieuwsgierig: hoe stuur je dat op Maria?

Viola

• maria

In een envelopje.

Maria