planten gekocht.

• anja

goede morgen allemaal.

ik heb planten gekocht en heb ze in de huiskamer staan maar ze schieten de grond uit kan ik ze onder een afdak buiten zetten?

inverband met de nachtvorst die we hebben.

want als ik ze binnen hou worden het dan geen iele plantjes of maakt dat niet uit.

trouwens de raonkel is aan het opkomen maar de freesia's doen nog niets.

groetjes anja

• ria

Om wat voor plantjes gaat het, anja?

Ria

• maria

Zet vaste planten maar gerust buiten hoor Anja dat is beter voor ze dan in de huiskamer.Gooi er desnoods ‘s avonds even een kleed o.i.d. overheen.En wat niet winterharde planten betreft: daar had je beter even mee kunnen wachten met kopen.Maar zet ze zo koel en licht mogelijk neer, liever niet in de huiskamer, dat is veel te warm .Of zet ze overdag buiten en haal ze ’savonds even naar binnen.

Maria

• ria

Maar als het bijvoorbeeld tomatenplantjes zijn, zou ik ze helemaal nog niet naar buiten doen. Die zou ik op een koele maar wel lichte plaats binnen houden.

Ria

• anja

hallo ria

het zijn geen tomatenplantjes maar ik denk dat ik ze overdag buiten zet en sávonds weer naar binnen zoals maria zei.

maar bedankt voor de reactie.

groetjes anja

• anja

hallo maria.

ik heb gedaan zoals je gezegt hebt en dat lijkt me een goed idee want als ik ze boven op een koude kamer zou zetten vergeet ik ze ook om water te geven en dat zou zonde zijn. ja je hebtwel gelijk dat ik wat vroeg ben maar de plantjes zagen er zo leuk uit en die zeiden koop mij koop mij en toen kon ik ze niet laten staan. je jij ook bedankt voor je reactie.

groetjes anja

• Hinke

Maar wat voor planten zijn het dan Anja? Als het vaste planten zijn hoeven ze echt niet binnen te blijven. Net als Maria zegt:-) vaste planten kunnen wel buiten.

Hinke.

• anja

hallo hinke

clematissen,lysimachia clethroides,puschkinia, van die laatste twee weet ik helemaal niets wat het is zo klein geschreven dat ik het zelfs niet kan lezen met een bril op ha ha ha. maar de clematis is winterhard dus die eigenlijk naar buiten.

maar ik wist niet dat die zo hard kon groeien.

maar met de raonkel die aan het opkomen is laat ik toch maar binnen staan of is dat ook beter om die overdag naar buiten te doen.

groetjes anja

• Hinke

Clematis en de Lysimachia kunnen sowieso naar buiten, beter zelfs. Puschkinia ook denk ik, ik zag dat het een bolgewas is, heb ze zelf niet.

En de Ranonkel, is het een knol of al een plantje?

Dit oa. over ranonkel op intenet:

Als je even googled met de namen vind je veel meer info.

Succes, Hinke.

• ann

Ranonkels heb ik dit jaar ook aangeschaft als bloemknolletjes.Deze moeten nog de grond in het kan vanaf nu maart tot en met mei.Puschkinia's heb ik in het najaar geplant als bolletjes hier beginnen nu de bloemen in te komen.

Ann