vliegenplaag

• Gertruud

We hebben sinds twee dagen last van een enorme vliegenplaag. Buiten word je er gek van, binnen is het nog erger. Het heeft toch best hard gevroren van de winter, hoe kan dit? En zo vroeg in het jaar? Wij wonen in Flevoland. Nog meer mensen die hier last van hebben? Ik haat die rotbeesten!

groet,

Gertruud

• carin

Hier rijden de afgelopen week de giertonnen en injecteurs de hele dag èn avond af en aan om alle mest te verspreiden. Lijkt me een ideale verspreidingsbasis voor vliegeneitjes, die na een korte tijd allemaal vliegen worden. Die vliegeneitjes hebben echt niet allemaal buiten overwinterd. IIk heb hier nog geen vliegen gezien, hier wordt het meestal pas erger als de paarden weer in het weiland komen. Carin

• Luna

En is het bovendien niet zo dat de meeste insecten een strenge winter beter overleven dan bijvoorbeeld een natte warme winter ?! Tegen de kou kunnen ze hun eigen anti-vries aanmaken maar door vocht schimmelen ze weg.

Ik heb gelukkig geen last van vliegen, alleen maar de eerste vuurwantsen. Sterkte voor de vliegenslachtoffers. Smerige beesten, indeed.

Luna