Mijn fazantbes heeft ingedroogde holle takken waarschijnlijk van de vorst moet ik die verwijderen?
Zoja, tot hoever.
Groeten Viool
Ik heb nog nooit van deze heester gehoord:(
Heb hem opgezocht en vind hem mooi!!
Ik zoek nog iets op de plek van een Hybiscus die ik weg ga halen. Dat de fazantbes hoog wordt is niet erg maar wordt hij ook breed?
Bij een kwekerij waar ik morgen kom is de “Purple rain” te koop.
Dus nu zit ik te dubben……
Viola
Ik vind het een geweldige heester. Je hebt er erg lang plezier van en alles aan de plant is mooi. De holle, olijfgroene stengels, het geaderde blad, vaak donkerroze omzoomd, de mooie bloei en de prachtige gekleurde bessen. Bloemen en bessen zitten er vanaf midden zomer tegelijk aan, want hij bloeit wel door tot ver in de herfst.
Ik had van de herfst zaden geoogst en deze in feb. gezaaid. Ze zijn massaal opgekomen! Nu heb ik er dus meer dan honderd van verspeend en nog steeds zitten er tig en tig in het zaaibakje. Voor eigen gebruik heb ik er hooguit drie nodig, - de rest gaat de winkel in voor een zacht prijsje. Het is een heel gewilde plant en ik denk dat ik ze in de loop van het seizoen wel kwijt zal raken.
Bij mij staat de leycesteria trouwens in bijna volledige schaduw in mijn ‘tuinturfhoekje’. Daar doet ‘ie ’t uitstekend. Wordt ruim 2 meter hoog (in de zon blijft 'ie beduidend lager) en niet al te breed. Ik geniet er de hele zomer enorm van. Maar hij schijnt het ook in grote potten prima te doen, - dat ga ik ook eens uitproberen…
Mike
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?