gezaait

• anja

hallo daar ben ik weer.

weer een vraagje ik heb net de reuk of siererwt gezaait in een bakje met een dekseltje erop kan dat of moet ik het dekseltje eraf halen.

een beginneling in zaaien anja

• ria

Ikzelf zaai ze altijd óf direkt in de volle grond óf in wc-rolletjes, die zijn lekker diep. En je kunt ze dan in zijn geheel in de volle grond zetten, de wortels hebben niet te lijden van het overzetten en het papier zal na verloop van tijd verteren. Ik heb ze nog nooit afgedekt bij het zaaien.

Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt. Veel succes.

Ria

• anja

dank je wel ria ik heb er zeker wat aan.

gr. anja

• ria

Ik vergat nog te zeggen dat ik de zaden altijd 24 uur van te voren in een bakje water leg. De kieming zal dan iets sneller verlopen.

Ria

• Jan-Willem

Hou het dekseltje er maar op want muizen zijn gek op de zaden of staan ze binnen ?

Jan-Willem

• anja

hallo jan-willem

ze staan binnen in de vensterbank.

gr. anja

• Hinke

Het dekseltje kan wel maar ik zou dan wat gaatjes erin prikken of een beetje open zodat er verse lucht bij kan, anders gaat het snel schimmelen.

Leuk hé al die jonge plantjes:-):-)

Hinke.

• anja

hallo hinke .

ja dat is zeker leuk als het lukt. en ik moet eerst kijken als de planten die ik wil hebben erin staan kan ik kijken wat ik er nog meer in kan doen.

maar het zaaien is leuk werk en de spanning die je er van hebt of het allemaal wel opkomt.

en ik zal het dekseltje wel open zetten dank je wel voor de tip.

groetjes anja