hortensias

• karin

ik heb een heel groot stuk omgespit em wilde daar eerst lavendel neerzetten,nu vind ik eigenlijk hortensias mooier en ook bij een boerderij passen.

mijn buurvrouw waarschuwde me net dat ik dat nu nog niet moest doen,omdat een nachtvorst deze kapot zou maken zijn ze dan nog niet tegen bestand.

is dat zo ? en wanneer moet ik dat dan doen? pas in mei?

genieten jullie ook zo van dit weer??

• Hinke

De nu in bloei staande Hortensia's die je overal ziet bij supermarkten, bouwmarkten etc. kunnen inderdaad nog niet naar buiten, pas na half mei. Maar bij tuincentra zijn nu vast wel al Hortensia's te koop die je nu kunt planten. Die bloeien nu nog niet maar pas aan het eind van de zomer. De nu bloeiende Hortensia's zijn allemaal voorgetrokken. Ik heb zelf weer één in de keuken staan, lekker vrolijk maar straks in mei gaat hij naar buiten, dan is meestal het mooie er ook wel af.

Omdat je waarschijnlijk meerdere tegelijk wilt planten zou ik even bij een tuincentrum kijken naar tuin Hortensia's, is nu eerst nog kaal als je ze plant maar je hebt er de rest van de zomer en herfst plezier van.

Hinke.

• anja

hallo karin.

welke hortensia wil je hebben ik heb nog witte hortensia's staan en die staan in zwartenbloembakken.ze hebben de hele winter buiten gestaan.

ik heb ook nog anderen planten.

ik hoor het wel van je.

groetjes anja

• karin

hallo anja

Wij zitten te denken aan de boeren hortensia s,of aan de kleine hortensia s,ze moeten niet zo hoog worden.

en we willen geen witte,omdat ons huis al wit is.

dus lief aangeboden,maar helaas,,