ook gezaaid

• cowi de boer

Ik lees net het berichtje van anja,over zaaien.Dat heb ik van de week ook gedaan,twee soorten salvia

• Katinka

Ik zou het nu niet afdekken inderdaad, schimmel houdt van vocht. Om het in de toekomst te voorkomen, kun je de zaaigrond beter eerst steriliseren in de magnetron. Gewoon vochtige potgrond even lekker doorwarmen! Bij mij gaat alles goed, alleen hebben mijn katten een paar opgekomen zaailingen hebben afgebeten maar gelukkig heb ik er nog genoeg over. Heb je geen schimmel, zet je het binnen vanwege de slakken, heb je dat weer ;).

• mw.lutetia

als je op een schoteltje onder het potje giet,trekken de toekomstige wortels naar beneden en heb je bovenop minder gauw last van schimmel;als je er plastic of folie om-of overheen doet,laat dan in ieder geval bovenin een ruime opening voor zuurstoftoevoer.luut

• cowi de boer

Weer wat geleerd. Bedankt voor jullie reactie. Ik zal het uitvoeren.

• Mike

Sluit me aan bij de andere adviezen, - maar bedenk ook even dat salvia's lichtkiemers zijn. Dus de zaden niet of nauwelijks bedekken, alleen licht aandrukken, bevochtigen en hooguit afdekken met geperforeerd plasticfolie tot opkomst. Daarna plastic weghalen.

Mike

• ann

Het is ook belangrijk dat de potjes goed schoon zijn voordat er gezaaid wordt.

De Salvia's komen over het algemeen vrij gauw op. Hier komen de eerste kiemen al na twee dagen boven.

Iemand had hier een tip omtrend de schimmel op zaailingen. Was het niet een 1/2 l water met 1/4 steradent tablet. Ik moet zeggen dat helpt echt.

Ann

• Goof

Als je in een bakje zaait en afdekt gaat het zeker schimmelendus niet afdekken wel vochtig houden maar pas op voor te veel nat.

Goof.